علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در بازدید از آزمایشگاه تستا در شهرک فناوری صنایع غذایی مشهد افزود: خراسان رضوی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین استانها در بخش صنایع غذایی است بطوری که برندهای آن در داخل و خارج از کشور عرضه می شود.
وی ادامه داد: برخی محصولات صنایع غذایی خراسان رضوی به دلیل مشکلات آنتی بیوتیک یا موارد دیگر ظرفیت صادرات پیدا نمی کند. این مساله تولیدکننده و صادرکننده را متضرر می کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: برای جلوگیری از عودت محصولات صنایع غذایی باید از ظرفیت آزمایشگاهی این منطقه به ویژه آزمایشگاه تستا در شهرک فناوری صنایع غذایی استفاده شود.
وی افزود: باید همه صنایع غذایی نسبت به ظرفیت آزمایشگاه تستا توجیه و با نحوه بهره برداری از ظرفیت آن آشنا شوند. ضروری است همه سازمانهای دولتی برای بهره برداری بیشتر، کاملتر و بهتر از این ظرفیت آزمایشگاهی برنامه ریزی و استفاده سایر واحدهای تولیدی از آن بسترسازی نمایند.
رشیدیان ادامه داد: آزمایشگاه تستا ظرفیت بسیار خوبی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی دارد که باید فعالیت پررونقی داشته باشد. ارتباط این آزمایشگاه با واحدهای تحقیق و توسعه شرکتهایی که در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند باید برقرار گردد.
وی در خصوص رفع مشکل مالی آزمایشگاه تستا هم گفت: مطالبه تسهیلاتی این آزمایشگاه از سازمان صنایع کوچک باید پیگیری و در اسرع وقت برطرف شود اما نمی توان از محل کمکهای فنی و اعتباری به وصول مطالبه این آزمایشگاه در بخش تسهیلات کمکی کرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: شرکت آزمایشگاه کنترل کیفی تستا سال 1384 با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال راه اندازی شده و در کشور منحصر به فرد است.
مسعود مهدیزاده مقدم افزود: شرکت تستا با اخذ مجوز از نهادهای قانونی ذیربط در زمینه های آزمایشگاه آزمون سم شناسی و روشهای نوین دستگاهی، بخش کنترل فیزیک و شیمایی، بخش میکروبیولوژی و مولکولاربیولوژی، آزمایشگاه کالیبراسیون، واحد بازرسی، واحد آی.تی، واحد آموزش، واحد تضمین کیفیت و واحد تحقیق و توسعه فعالیت دارد.
وی ادامه داد: این شرکت برای تجهیز آزمایشگاه درخواست تسهیلات داده بود که مشمول یارانه در قالب کمکهای فنی و اعتباری که در اختیار سازمان صنایع کوچک قرار داشت شد اما پرداخت تسهیلات به این شرکت طول کشید و درزمان پرداخت نیز بخشی از یارانه تسهیلات پرداخت نشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: درخواست شرکت تستا پرداخت یارانه تسهیلات برای کمک به تامین تجهیزات لازم آزمایشگاه است که از طریق سازمان صنایع کوچک پیگیری خواهد شد.
شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی در کیلومتر 15 جاده مشهد - چناران در فضایی به مساحت 17 هکتار قرار دارد. قراردادهای منعقده در آن 25 مورد و تعداد واحدهای بهره برداری شده 6 مورد با 55 نفر اشتغال است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.