به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی محمدیان روز سه شنبه در نشست آغاز به کار دبیرخانه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مشهد افزود: یکی از رویکردها و چرخش ها در سند تحول، توجه به رسانه های متنوع آموزشی و شکستن انحصار آموزش از قالب کتابهای درسی است.
وی اظهار کرد: یکی از رسانه هایی که در بسته های آموزشی در نظر گرفته شده فیلم های جشنواره رشد است و ما امیدواریم که بیش از همه، معلمان جوان وارد این جشنواره شده و از رسانه ها بهره بگیرند.
وی بیان کرد: جشنواره فیلم های آموزشی، تربیتی رشد، سابقه تقریبا 50 ساله دارد که به مناسبت انتخاب مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و استقبال و آمادگی خراسان رضوی برای میزبانی این جشنواره در مشهد برگزار می شود.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این جشنواره هم تخصص بین بخشی و بین رشته ای دارند و هم باید در حوزه یک دانش تخصص داشته باشند و علاوه بر این باید با صنعت فیلم سازی و سینما آشنا باشند زیرا در فیلم های شرکت کننده در این جشنواره علم، آموزش و تربیت و افراد متنوع، فیلم یک مجموعه واحد را شکل می دهند.
محمدیان، شرکت دانشجومعلمان جوان در این جشنواره را برخاسته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و با اشاره به حضور داوران داخلی و خارجی، سران آیسسکو و سازمان کنفرانس اسلامی در این جشنواره افزود: به رغم فشارهای سیاسی موجود موفق به جلب نگاه های مثبت سایر کشورها به این جشنواره شده ایم به گونه ای که 110 فیلم از 37 کشور جهان در این جشنواره شرکت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رئیس شورای سیاست گذاری چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد نیز در این مراسم گفت: یکی از بهترین برنامه ها که می تواند رخداد مشهد 2017 را برجسته سازد برپایی جشنواره بین المللی فیلم رشد است که با حضور بیش از 50 کشور برگزار می شود.
علیرضا کاظمی، این جشنواره را رخداد بزرگ هنری در حوزه تعلیم و تربیت دانست و افزود: این جشنواره در حوزه تعلیم و تربیت ثمرات و برکات زیادی دارد که می تواند تاثیرات خود را تا دل کلاس و مدرسه ببرد و امیدواریم با برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه های مختلف در استان به ویژه شورای شهر پنجم و شهرداری، که از پشتوانه های جدی آموزش و پرورش محسوب می شوند به بهترین شکل ممکن این جشنواره را برگزار کنیم.
در پایان این نشست از سامانه دوزبانه، پوستر، تمبر و تندیس جشنواره بین الملی فیلم رشد رونمایی شد.
7496/5132
خبرنگار:آرزو جاودانی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.