به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در نشست مشترک با تشکل های بخش تعاونی تربت حیدریه افزود: تعاونی ها چهارچوب های قانونی خود را رعایت نمی کنند و حتی مجامع عمومی خود را که باید مشکلات تعاونی در آن رسیدگی شود، به صورت منظم برگزار نمی کنند.
وی اظهار کرد: هر کس در تعاونی فعالیت دارد باید با قوانین این بخش آشنا باشد و صرف اینکه هیات مدیره فامیلی و مدیرعامل بر اساس ضوابط انتخاب شود، چندان موفقیتی را در این عرصه نصیب ما نخواهد کرد.
فرماندار تربت حیدریه همچنین با انتقاد از آنچه جزیره ای عمل کردن دستگاهها خواند، گفت: اقدامات دستگاههای اجرایی جزیره ای و تنها بر اساس شیوه نامه ها و بخش نامه های داخلی است که البته بخشی از این معضل به مجلس و قوانین حاکم بر کشور بازمی گردد.
موهبتی افزود: متاسفانه بسیاری از مردم نیز تنها به منافع شخصی خود اهمیت می دهند و تا زمانی که چنین نگاهی بین مردم و مسئولان حاکم باشد، روز به روز شاهد افزایش حجم مشکلات در حوزه های مختلف خواهیم بود.
وی با تاکید بر تفکیک مشکلات و انجام فعالیت های کارشناسی شده، گفت: لازم است مسئولان دستگاههای اجرایی، شرکت ها و سمن ها مشکلات را دسته بندی و با انجام کار کارشناسی در حوزه شهرستان و استان در پی رسیدگی به آن باشند.

* بسته بندی های زیرزمینی زعفران، مشکل کشاورزان تربت حیدریه
مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی تربت حیدریه نیز از بسته بندی های غیرمجاز و زیرزمینی به عنوان مهمترین مشکلات زعفران کاران یاد کرد و گفت: این شیوه بسته بندی در سطح کشور رو به افزایش است و شرکت های دارای مجوز که هزینه های زیادی اعم از آزمایشگاهی و بسته بندی را پرداخت می کنند، در نتیجه این نوع اقدامات متحمل زیان زیاد می شوند.
علی احمدپور با بیان اینکه اکثر زعفران های تقلبی در قالب بسته بندی های زیرزمینی، وارد بازار می شود که مشکلات زیادی را به بازار این کالا تحمیل می کند، افزود: پژوهشکده زعفران وابسته به دانشگاه تربت حیدریه بهترین امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی را دارد اما متاسفانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این پژوهشکده را قبول ندارد و به ناچار باید هزینه بیشتری برای آزمایش پرداخت کنیم.
وی همچنین خواستار ارایه سند ملی زعفران به زعفران کاران شد و گفت: زعفران کاران منطقه تربت حیدریه، به عنوان قطب تولید زعفران ایران و جهان باید از سند ملی زعفران آگاه باشند و اینکه این سند در مرکز استان رسیدگی و نگهداری می شود، مطلوب ما نیست.
مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی تربت حیدریه نیز گفت: تسهیلات بانکی و سرمایه ثبتی شرکت ها مهمترین معضل تعاونی های روستایی است که باید به آن رسیدگی شود.
علی ربانی افزود: حکم بازنشستگی پیش از موعد 100 تن از روستاییان آماده و طی نامه ای به نماینده شهرستان اعلام شده که قرار است بزودی به افراد ابلاغ شود.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.