حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد بزرگترین مشکل آموزش را مدرک گرایی ذکر و بیان کرد: علم آموزی را مدرک گرفتن می دانند به همین دلیل است که دانش آموختگان زیادی در جامعه هستند که نمی توان از آنها بهره ای در رشته ای که فراگرفته اند داشت زیرا این افراد فاقد مهارت لازم هستند.
وی افزود: کسی که مهارت ندارد شغل ندارد و کسی که شغل ندارد درآمدی ندارد و نمی تواند خانواده ای تشکیل دهد. ناتوانی در تشکیل خانواده خود زمینه ساز مشکلات اجتماعی دیگر می شود.
رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: یک میلیون معلم، پنج میلیون دانشجو، 12 میلیون دانش آموز و در مجموع 19 میلیون فرهنگی در سه ماه تابستان بیکار بوده اند و مراکز فرهنگی از جمله مسجد و حوزه هیچ برنامه ای برای آنان ارائه نکردند در حالی که از این فرصت می توانستیم برای مهارت آموزی و معرفت افزایی در حوزه های مختلف بهره گیریم.
وی خطاب به جوانان مسجدی گفت: اگر می خواهید مردم را به مسجد جذب کنید با خدا دوست باشید، شما باید بیش از دیگران قرآن فرا بگیرید و با قرائت قرآن مردم را به مسجد جذب کنید. نسخه نجات بخش جوانان نماز، مطالعه و مسجد است لذا جوانان باید از پرداختن به کارهایی که نه نیاز جامعه را رفع می کند نه نیاز خود آنان را و نه مستحب است و نه واجب اجتناب کنند.
دهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی با حضور هزار و 500 نفر از فعالان کانونهای فرهنگی و هنری مساجد از سراسر کشور پنجم شهریور جاری در مشهد آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه دارد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.