مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو یا ایرنا در کرج، افزود: برای تقویت، گسترش و احیای ورزش در مدارس کشور برنامه های متنوعی برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی و تدوین شده است زیرا معتقدیم مدرسه محل تحول است.
وی اظهار کرد: در قالب برنامه شاداب سازی ، دانش آموزان مقام آور در منطقه در قالب رقابت های تیمی و انفرادی در داخل مدارس با حضور تماشاچی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی دانش آموزان سراسر کشور پشتوانه مهمی برای استعدادیابی ورزش ایران است، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 96-95 چهار و نیم میلیون دانش آموز در این طرح ملی شرکت کردند.
وی بیان کرد: با راه اندازی المپیاد ورزشی دانش آموزی شاهد رشد 35 درصدی مشارکت دانش آموزان در برنامه های ورزشی دورن مدرسه ای و کانون ها ی ورزشی و همچنین شرکت آنها در مسابقات وززشی داخلی و بین المللی شدیه ایم.
وی تصریح کرد: در این طرح ملی توجه ویژه ای به توسعه ورزش همگانی و استعدادیابی برای کمک به ورزش حرفه ای کشور شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسابقات دانش آموزی در تابستان 96 در 11 استان کشور در حال برگزاری است، یاد آور شد: در المپیاد تابستان امسال 19 هزار دانش آموز در 70 رشته ورزشی از پایه های مختلف تحصیلی شرکت کرده اند تا توانمندی ، استعداد و علاقه خود را در رقابت های انفرادی و تیمی به نمایش بگذارند.
حمیدی اضافه کرد: تا سال 92 تنها مسابقات ابتدایی در رشته های ژیمناستیک، شنا و دومیدانی در مشهد برگزار می شد و تمام مسابقات تعطیل شده بود ولی با پیگیری های انجام شده و اجرای برنامه ها و طرح های مختلف توانستیم در قالب یک کار تیمی زمینه رشد و شکوفایی ورزش دانش آموزی را در کشور رقم بزنیم.
وی گفت: همه تلاش ما در مدارس این است تا جمعیت 13 میلیون نفری دانش آموزی کشور با نقش مهم ورزش در ارتقاء ضریب سلامتی آشنا شوند و در رشته ورزشی مورد علاقه اشان رشد پیدا کنند.
وی به احیای رشته کشتی، وزنه برداری ، ساعت ورزش در پایه یازدهم و اختصاص زنگ ورزش دردوره پیش دانشگاهی در مدارس کشور پرداخت و افزود: با اجرای برنامه های خاص در مدارس به دنبال قهرمان پروری در کشور از بین دانش آموزان مستعد هستیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش شتاب رشد ورزش دانش آموزی را در کشور رضایت بخش دانست و اظهار کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور در تابستان 96 از نظر کمیت و کیفیت در سطح بالایی قرار دارد که یکی از نمونه های بارز آن را مسابقات ژیمناستیک به میزبانی استان البرز تشکیل می دهد.
حمیدی تاکید کرد: در المپیاد ورزشی تابستانه دانش آموزی کشور ،نمایندگان فدراسیون های مختلف ورزشی حضور دارند تا دانش آموزان با استعداد ، توانمند و مقام آور را برای دعوت به تیم ملی نونهالان و نوجوانان کشور انتخاب کنند.
لازم به ذکر است ، مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور از یکم تا 17 شهریور به میزبانی استان البرز در حال برگزاری است که در آن 600 ورزشکار به رقابت می پردازند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.