علیرضا رمزی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: طرح پوشش رایگان بیمه همگانی توسط دولت یازدهم اردیبهشت 1393 به اجرا درآمد و در این چارچوب ثبت نام از متقاضیان همچنان ادامه دارد.
وی به رشد 23 درصدی جمعیت بیمه شدگان در خراسان رضوی طی دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: در این مدت یک میلیون و 140 هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: این استان به لحاظ شمار بیمه شدگان طرح پوشش فراگیر بیمه ای در سطح کشور پس از تهران دومین استان به شمار می رود. هم اینک کل جمعیت بیمه شدگان در خراسان رضوی حدود سه میلیون و 740 هزار نفر است.
وی گفت: 57 درصد بیمه شدگان در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند. 9.5 درصد از کل جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت در سطح کشور مربوط به خراسان رضوی است.

* رشد 33 درصدی بار مراجعان به مراکز درمانی
رمزی همچنین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعان به مراکز درمانی رشد 33 درصد بیشتر شده بطوری که از 15 میلیون بار مراجعه در سال 1392 هم اینک به افزون بیش از 20 میلیون بار مراجعه رسیده است.
وی به افزایش 235 درصدی هزینه های پرداختی بابت بیمه شدگان سلامت در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: مجموع هزینه های پرداختی بابت درمان بیمه شدگان در سال 1392 رقم چهار هزار و 220 میلیارد ریال بود که این رقم هم اینک به 14 هزار و 240 میلیارد افزایش یافته است.

* بدهی 9000 میلیارد ریالی بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی همچنین گفت: بیمه سلامت 9 هزار میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد خود در بخش خصوصی و دولتی بدهکار است. 60 درصد از این مبلغ مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی است.
وی افزود: تاخیر در مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بین هشت تا 11 ماه می باشد، اما صورتحساب پزشکان اجرای طرح پزشک خانواده روستایی به موقع پرداخت می شود.
رمزی ادامه داد: با تامین منابع، مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی بر اساس اولویت پرداخت خواهد شد.
وی گفت: شمار موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت در خراسان رضوی چهار هزار و 890 مرکز از جمله پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکان، داروخانه ها، بیمارستانها، درمانگاهها، مراکز درمانی اعتیاد، مراکز بهداشت و دندانپزشکی هستند.
بر اساس مصوبه سوم آبان ماه 1373 مجلس شورای اسلامی در راستای تاسیس سازمان بیمه خدمات درمانی از مهر 1374 سازمان بیمه خدمات درمانی با رسالت تعمیم پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه تشکیل شد و به دنبال آن ادارات کل بیمه خدمات درمانی در کل کشور شکل گرفت.
سازمان بیمه خدمات درمانی مرداد 1391 بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد و بدین ترتیب ادارات کل بیمه خدمت درمانی نیز به بیمه سلامت تغییر نام یافتند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.