مهدی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای پاییز سال گذشته حدود 11 هزار و 730 توقفگاه خودرو اعم از طبقاتی و همسطح در مشهد وجود دارد.
وی اظهار کرد: از این میزان چهار هزار و 330 توقفگاه طبقاتی، 6 هزار و 839 توقفگاه همسطح و 561 توقفگاه مکانیزه است.
وی گفت: براساس مطالعات جامع ترافیکی شهر، در پایان سال گذشته باید 2 هزار و 100 توقفگاه جدید به این ظرفیت افزوده می شد که اغلب آن به انجام رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود: در این راستا توقفگاه امام رضا (ع) با ظرفیت یک هزار و 70 خودرو احداث شده و توقفگاه دیگری در خیابان پرستار با ظرفیت 260 خودرو و یک توقفگاه دیگر نیز در بولوار مجد با ظرفیت یک هزار و 300 خودرو در حال ساخت است و یک توقفگاه طبقاتی در خیابان جنت هم با ظرفیت 209 خودرو آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه ساخت توقفگاه باید بر اساس طرح جامع ترافیکی شهر انجام شود اظهار کرد: باید همه بخش ها اعم از پیاده رو، پارک سوار، خطوط بی.آر.تی و سریع السیر و توقفگاه ها به تناسب هم توسعه یابند.
وی گفت: در محدوده هایی که انبوه و تجمع مطب ها و ساختمان های پزشکان و بیمارستان ها وجود دارد نیز ظرفیت های خوبی برای توقف خودرو ایجاد شده و بیش از آن در شرایط فعلی مورد نیاز نیست.
حسینی افزود: در محدوده مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر رضوی نیز اغلب زمین های قابل استفاده برای توقفگاه موقت به تناسب مناسبت ها و ایام شلوغ در نظر گرفته شده و با هماهنگی مالک زمین ها از این فضاها و هر ظرفیتی در راستای تسهیل خدمت به زائران و مجاوران استفاده می شود.
وی اظهار کرد: افزایش خودروها به گونه ای است که هر چه ظرفیت برای توقفگاه خودرو ایجاد کنیم باز هم نیاز در این زمینه وجود دارد لذا باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی ارتقا یافته و مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری اقدامات خوبی صورت گرفته و مشهد از این نظر نسبت به سایر کلانشهرها جلوتر است، گفت: خط یک قطار شهری مشهد فعال است و خطوط دوم و سوم نیز پیشرفت خوبی دارد و خط چهارم قطارشهری مشهد هم در حال برنامه ریزی است ضمن آنکه در حوزه اتوبوسرانی درون شهری هم توسعه خوبی صورت گرفته است.
حسینی افزود: در شرایط فعلی وضعیت شهر مشهد از نظر توقفگاه خودرو خوب است اما برای افق 1400 باید ظرفیت توقف برای 6 هزار خودرو به ظرفیت کنونی افزوده شود که نقشه مکانی آن هم طراحی شده است.
وی ادامه داد: اگر شهر محدودیت هایی از نظر تردد دارد باید مردم در این زمینه همراهی کنند و روحیه انسان محوری به جای ماشین محوری تقویت شود.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.