مسعود طاهری اصل جمعه شب در حاشیه آیین آغاز به کار سومین همایش فعالان کانونهای قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: نمود فعالیتهای قرآنی این دانشجویان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاههای علوم پزشکی کشور بود که هشت هزار دانشجوی قرآنی در آن حضور داشتند.
وی افزود: هر یک از 63 دانشگاه علوم پزشکی کشور یک کانون قرآن و عترت با 9 عضو در شورای مرکزی خود دارند و هم اکنون این تعداد کانون در کشور به فعالیتهای قرآنی، فرهنگی و تبلیغی مشغولند.
طاهری اصل هدف از برگزاری این همایش را که از امروز تا ششم شهریور ماه ادامه دارد، توانمندسازی دانشجویان فعال قرآنی در سه حیطه تبلیغ، ترویج و آموزش با دعوت از اساتید مطرح کشوری است.
همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این همایش به تبیین مفهوم حق و باطل پرداخت و گفت: قرآن هرچه را که با خدا نسبتی نداشته باشد باطل و پوچ خوانده و هر کاری را که با خداوند نسبتی داشته باشد حق می داند.
حسن رحیم پور ازغدی افزود: برخی خاکستری دیدن مسائل را جایز می دانند و می گویند ادیان دیگر نیز مطالب برحقی گفته اند، این در حالی است که هر چه نسبتش با خدا مشخص نیست حق نیست.
وی خاطر نشان کرد: هر چه در قرآن وجود دارد حق است و هیچ باطلی در آن نیست و هر حرف حسابی و بخشی از حقی که در دیگر ادیان و مذاهب آمده است در قرآن نیز بیان شده است .
سومین همایش فعالان کانونهای قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی با حضور 360 دانشجو روز جمعه در مشهد آغاز شد که به مدت سه روز ادامه دارد.
در این همایش 200 دانشجوی دختر و 160 دانشجوی پسر که از اعضای شورای مرکزی 63 کانون قرآن و عترت دانشگاههای مذکور هستند، شرکت دارند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.