محمد جواد آذری جهرمی عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرحهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان رضوی افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون هشت هزار شغل به صورت غیر مستقیم و 500 شغل به صورت مستقیم در استان خراسان رضوی ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: این استان در محلی سازی خدمات از طریق فناوری اطلاعات و راه اندازی سرویس های حمل و نقل مانند 'تاچ سی' با استفاده از نیروهای بومی و دانشگاهی موفقیت های بسیار کسب کرده است.
وی گفت: در این ارتباط 110 میلیارد ریال تسهیلات با سود کم بهره به شرکت های دانش بنیان و بنگاههای مربوطه از سوی دولت پرداخت شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان خراسان رضوی هم اکنون از نظر پهنای باند اینترنت به گذرگاهی تبدیل شده که استان های همجوار را نیز پوشش می دهد.
وی با اشاره به رشد 7.5 درصدی پهنای باند اینترنت در این استان اظهار کرد: در دولت قبل پهنای باند اینترنت در خراسان رضوی 36 گیگا بایت بود که این شاخص اکنون به 270 گیگا بایت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد کاربران اینترنت در استان خراسان رضوی از 354 هزار کاربر در گذشته به دو میلیون و 700 هزار کاربر رسیده است.
آذری جهرمی گفت: از مجموع 73 شهر استان خراسان رضوی، 64 شهر دارای پوشش نسل سوم تلفن همراه و 49 شهر نیز دارای پوشش نسل چهارم تلفن همراه هستند.
وی افزود: راه اندازی سرویس اینترنت در یک هزار و 715 روستا از سه هزار و 300 روستای خراسان رضوی انجام شده و بیش از 905 کیلومتر فیبر نوری در این استان دایر شده است.
وی با اشاره به توسعه دولت الکترونیک در خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون این خدمات در 27 دستگاه اجرایی در محدوده یک هزار و 300 دهیاری به مردم ارائه می شود.

*بهره برداری از پروژه های مخابرات و پست در خراسان رضوی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه های افتتاح شده حوزه پست و مخابرات در این استان گفت: برای راه اندازی پروژه هایی که امروز شاهد بهره برداری از آنها در شهرستان های خراسان رضوی بودیم در مجموع 2 هزار و 600 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: یک هزار و 290 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به حوزه مخابراتی با 825 پروژه و بقیه در حوزه پست می باشد.
وی احداث ایستگاه زیر ساختی سرخس و تایباد، راه اندازی و توسعه خدمات تلفن همراه، طرح توسعه صندوق امانات در حوزه پست بانک، افتتاح شعبه پست بانک بردسکن و چند باجه در روستاها، توسعه خدمات در حوزه ایرانسل و رایتل و راه اندازی چندین دکل مخابراتی را از جمله این طرحها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال چهار هزار و 600 میلیارد ریال درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان رضوی هزینه خواهد شد گفت: نگاه من صرفا پروژه و افتتاح نیست، بلکه هدف رضایت مردم است.

* سطح خدمات ارتباطی در مشهد باید ممتاز باشد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: کلانشهر مشهد ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران است و سطح خدمات رسانی در این شهر به خاطر حضور زائران داخلی و خارجی باید ممتاز باشد.
وی افزود: رفع مشکلاتی مانند فیبر نوری در مشهد، وایفای اطراف حرم مطهر رضوی و اختلال در شبکه همراه باید به صورت ویژه در این شهر با هدف ارتقای خدمات رسانی به زائران و مجاوران و همچنین فراهم شدن زمینه کسب و کار پیگیری شود.
وی گفت: در زمینه تبدیل مشهد به شهر هوشمند تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته اما رسیدن به اهداف و نقطه مطلوب، فاصله بسیار است.
آذری جهرمی افزود: ایجاد اشتغال در عرصه خدمات فناوری اطلاعات در استان خراسان رضوی در چهار حوزه شامل گردشگری، کشاورزی، گردشگری سلامت و خدمات شهری به طور ویژه دنبال می شود.
وی اظهار کرد: در همین راستا برای اشتغال در حوزه فناوری و توسعه کسب و کار نوپا در این استان مذاکرتی با آستان قدس رضوی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه توسعه اینترنت در روستاها یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس است، ادامه داد: اینک اینترنت فقط برای سرگرمی نیست بلکه هدف کسب و کار و اطلاع رسانی است و از سوی دیگر هر جا ارتباط نباشد، امنیت جانی و روانی هم نیست.
وی با اشاره به گلایه های مردم از کم فروشی در مخابرات افزود: انتظار ما از اپراتورها و همکاران این است که با مردم رو راست باشند و تمام شکایت ها در زمینه کم فروشی باید بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی و در اختیار مردم و رسانه ها قرار گیرد.
در این مراسم 825 طرح مخابراتی به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در 25 شهرستان استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
3027/ 7495 / 6053
خبرنگاران: مریم انجیدنی و حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.