به گزارش ایرنا حامد علامتی، چهارشنبه در گردهمایی سالانه و مراسم تحلیف مسئولان انجمنهای اسلامی مدارس خراسان رضوی، یادواره شهید سیدجواد سیدی در مشهد افزود: 2 ماموریت این تشکل که از سال 1358 با دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی شکل گرفت، نیروسازی و جریان سازی است.
وی گفت:‌ باید وضعیت این تشکل به گونه ای باشد که اعضا با حضور در آن و از طریق تزکیه روح و وارستگی اخلاقی به خدا نزدیکتر شوند همچنین حضور در این تشکل باید آگاهی های دینی و اعتقادی اعضا را افزایش دهد.
وی گفت: از ویژگیهای یک انجمن اسلامی موفق انگیزه های عمیق و درونی اعضا، محوریت اسلام و دستورهای دینی و ولایی در آن، خودسازی، انجام امور به صورت تعاونی و دسته جمعی، استفاده مبتکرانه از هنر و ابزارهای نو، به روز بودن موضوعات پیامها و شعارها، احساس مسئولیت افراد نسبت به رشد یکدیگر، رشد فضیلتهای اخلاقی در بین اعضا و عضویابی چهره به چهره است.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با قرائت متنی عارفانه از نوشته های شهید چمران، در این گردهمایی گفت: امروز جریان هایی هویت ملی و مکتبی ما را زیر سئوال می برند و آنچه که برای دانش آموز امروز ما مهم است این است که متکی به خود و تمدن خود و متوکل به خداوند باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: دانش آموزان عضو انجمن اسلامی باید الگویی تمام عیار و در تراز جمهوری اسلامی، چه در ظاهر و چه در باطن باشند.
علیرضا کاظمی افزود: دانش آموزان عضو این تشکل باید هم در صورت و هم در سیرت الگو باشند و اگر این گونه باشد میراث بران طلایه داران قبلی و آینده سازان میهن اسلامی خواهند بود.
وی با بیان اینکه از مشکلات جوانان ما ضعف بنیانهای فکری است گفت: دانش آموزان امروز باید همچون گذشتگان خود در دهه 60 شمسی، بینش فکری خود در حوزه اعتقادات را با تدوین یک سیر مطالعاتی، تقویت و تکمیل کنند.
اردوی آموزشی، تشکیلاتی دانش آموزان انجمن های اسلامی استان خراسان رضوی با عنوان 'طلایه داران فردا' از یکشنبه گذشته با حضور 400 دانش آموز دختر و پسر از 16 شهرستان در مشهد آغاز شده که تا روز جمعه ادامه دارد.
این اردو به نام یکی از شهدای شاخص دانش آموز یعنی شهید 'سیدجواد سیدی' موسس انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان قوچان مزین شده است که در دهه 60 شمسی به دست ضد انقلاب به شهادت رسید.
1922/5132
خبرنگار:کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی ‌
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.