سیدحمیدرضا جوادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این اقدام را با توجه به روند افزایشی قیمت مرغ گرم، با هدف تامین نیاز مردم دانست و بیان کرد: علاوه بر این، برای کنترل بازار توزیع و عرضه مرغ منجمد به وفور با قیمت هر کیلوگرم 57 هزار ریال انجام می شود.
وی میزان مصرف گوشت مرغ در خراسان رضوی در اوج سفرهای تابستانی و نوروزی را 400 تن در روز عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت مرغ گرم ناشی از مسائل کشوری و عوامل مختلفی است که یکی از آن ها بالا رفتن غیرمنطقی قیمت جوجه یک روزه توسط دلالان است.
وی با بیان اینکه 20 درصد نیاز جوجه یک روزه استان در داخل تامین و 80 درصد از خارج استان وارد می شود، گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت جوجه یک روزه 18 هزار ریال اعلام شده اما در واقع جوجه یک روزه توسط واحدهای واسطه به قیمت 25 تا 26 هزار ریال به مرغدار عرضه می شود.
جوادی با بیان اینکه با همکاری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با واحدهای واسطه گر برخورد شده تا قیمت جوجه یک روزه به قیمت مصوب برسد، افزود: با توجه به اینکه این برخورد تنها در خراسان رضوی صورت گرفته و با عرضه جوجه یک روزه به قیمت مصوب، عرضه گوشت مرغ نیز باید بر همین اساس کاهش یابد؛ بنابراین بسیاری از واحدهای تولیدی استقبالی از جوجه ریزی نشان ندادند که در نتیجه با کاهش جوجه، مرغ زنده و در نهایت گوشت مرغ مواجه شدیم.
وی اظهار کرد: همین مساله موجب افزایش قیمت مرغ گرم در بازار شده که شاهد عرضه آن به قیمت بالای 80 هزار ریال هستیم .
وی تاکید کرد: با تزریق مرغ یخی و تامین نیاز بازار با مرغ داخلی امید می رود به زودی شاهد کاهش بهای مرغ گرم در بازار باشیم.
هم اکنون هزار و 399 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 23 میلیون و 793 هزار قطعه در هر دوره و هفت واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 576 هزار و 500 قطعه در هر دوره در این استان فعالیت دارند.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.