احمد برادران روز دوشنبه در دیدار با رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان رضوی افزود: انتظار می رود بانکها در سبزوار که دارای فرمانداری ویژه است مانند بانکهای استان از اختیارات و قدرت بیشتری در اعطا تسهیلات به کارآفرینان برخوردار باشند که هم اینک چنین اختیاری را رند.
وی ادامه داد: 20 واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال هفت هزار نفر در سبزوار فعالند که از این تعداد 70 واحد در شهرک صنعتی و بقیه در اطراف این شهر استقرار دارند. تعدادی از این واحدهای صنعتی برای احیا و راه اندازی مجدد و برخی سرمایه گذاران برای احداث واحدهای صنعتی نیازمند همراهی بانکها هستند.
فرماندار سبزوار همچنین گفت: با پیگیریهای انجام گرفته مجوز راه اندازی دومین بازار بورس در سبزوار اخذ شد که با توجه به ظرفیتهای اقتصادی موجود در شهرستان این مجموعه به زودی راه اندازی می شود.

* بانکها همراه با صنعتگران
مدیرعامل بانک ملی خراسان رضوی نیز در این نششت گفت: سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر امید سبب شد تا امروز بانکها منابع بیشتری برای ارائه تسهیلات و همراهی با صنعتگران، کارآفرینان و فعالان بخش کشاورزی در اختیار داشته باشند.
حسن مونسان افزود: در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی امسال 160 هزار شغل در سطح خراسان رضوی ایجاد می شود. بانک ملی تعهد کرد با کمک سایر دستگاههای اجرایی حدود 30 هزار شغل از این میزان را با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ایجاد کند.
وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شد به واحدهای صنعتی، کشاورزی و مجتمعهای خدمات گردشگری که نیاز به مرمت، بهسازی و احیا دارند تسهیلات ویژه پرداخت شود.
او گفت: همچنین امسال هشت هزار و 180 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به هفت هزار زوج در خراسان رضوی پرداخت می شود. 6 هزار و 180 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال نیز به مدد جویان کمیته امداد و 2 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی در سطح استان ارائه می شود.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.