عباس کرخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح روستاها به خصوص روستاهای محروم در حال اجرا است.
وی ادامه داد: این طرح یک حرکت خودجوش فرهنگی و مردمی است که با اهتمام انجمنهای مردم نهاد حامی کتاب و همکاری ادارات و نهادهای نیشابور با حضور گسترده کودکان و علاقه مندان در نقاط مختلف شهرستان اجرا می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: این طرح با محوریت خوانش کتابهای کودک از آثار نویسندگان مطرح ایرانی با حضور گسترده کودکان و والدین آنها در روستاها در حال اجراست و خیران به حاضران کتاب و نوشت افزار اهدا می کنند.
وی گفت: در قالب طرح چهل کتاب، چهل روستا اینگونه است که ابتدا داستانهایی از نویسندگان مطرح ایرانی برای کودکان به زبان کودکانه خوانش و پس از خواندن کتاب با همکاری بچه ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور با بیان اینکه کودکان می توانند برداشت خود را از کتاب خوانده شده نقاشی کنند و پس از آن نمایشگاهی از نقاشیهای بچه ها در برپا خواهد شد افزود: خواندن شعر دسته جمعی، برگزاری مسابقه، نقاشی روی دیوار و بوم از سایر برنامه های اجرا شده در این طرح است.
وی گفت: یکی از مفیدترین برنامه های طرح چهل کتاب، چهل روستا حضور کارشناس مشاوره کودک و خانواده است که با همراهی خانواده ها تجربیات تربیتی و رفتاری کودکان به اشتراک گذاشته می شود که نقش موثری در آگاهسازی والدین دارد.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهندهک حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.