آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: در مقابل این جبهه، جریان ضدانقلابی که بتواند جبهه تشکیل دهد، وجود ندارد، اگر عناصری انقلاب اسلامی را قبول ندارند یا با آن در ستیز هستند، افرادی بریده از مردم و جامعه اند که به این ملت پشت کرده اند.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: جبهه انقلاب، جبهه ای فراگیر در همه جامعه است که از قیام مردمی مسجد گوهرشاد در سال 1314 آغاز شده و امروز کار به جایی رسیده که دنیای کفر را مستاصل نموده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جبهه انقلاب دارای چند اصل است، ادامه داد: اصل نخست جبهه انقلاب در نظام اسلامی، استکبارستیزی است و امروز پافشاری روی این اصل آنقدر در منطقه خاورمیانه گسترش یافته که به اذعان دوست و دشمن، انقلاب اسلامی به قدرت نخست منطقه تبدیل شده است.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: اصل استکبارستیزی در نظام اسلامی باید همیشه در همه عرصه ها بویژه روابط سیاسی و سیاست خارجی از سوی متولیان و هر دولتی که روی کار می آید، مورد توجه قرار داشته باشد.
وی اظهار کرد: اگر مسئولان کشور بنا دارند برای حفظ مصالح نظام و انقلاب، نسبت به راه انداختن جریان یا حرکتی اهتمام داشته باشند باید حتما نسبت به رعایت اصل استکبارستیزی توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه مشهد گفت: هر جریان سیاسی که از سوی متولیان برخلاف اصل استکبارستیزی حرکت کرده و در صدد تعامل و دست دادن با دشمن باشد، جریانی ضد انقلاب، ضدرهبری و ضد نظام اسلامی است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: اصل دوم جبهه انقلاب در عرصه نظامی است که قهرمانان مدافع حرم تابلو استکبارستیزی را از مرزهای کشور تا سواحل مدیترانه پیش برده اند و با آزادسازی موصل ثابت شد که نیروی استکبار در منطقه جای نفوذ و قدرت نمایی ندارد.
وی بیان کرد: برخی کوته فکرها مردم ایران را از جنگ می ترسانند در حالی که اگر استکبار آمریکایی قدرت جنگیدن با کشور ما را داشت، به جنگ نیابتی روی نمی آورد، و این ناتوانی دشمن برای جنگ با نظام اسلامی واقعیتی است که مجامع نظامی به آن اذعان دارند.
امام جمعه مشهد گفت: اصل سوم جبهه انقلاب، دفاع از ارزشهای اسلامی است و در برابر دشمنی که بخواهد با ترویج فساد و لاابالی گری، فرش دین را از زیر پای جوانان ما بیرون بکشد، خواهد ایستاد.
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: باید بپذیریم که هم اکنون دفاع از ارزشها و مقابله با ولنگاری و بدحجابی تنها یک وظیفه حکومتی نیست زیرا یکی از وظایف حکومت مقابله با بدحجابی و در کنار آن پیشگیری از وقوع جرم است.
وی افزود: پاسداری از جبهه انقلاب و ارزشهای آن فقط بر عهده حکومت نیست بلکه دامنه این جبهه به حدی فراگیر بوده که همه از جمله مردم و مسئولان را شامل می شود لذا مقابله با بدحجابی و ولنگاری در جامعه وظیفه همه مردم است.
امام جمعه مشهد گفت: 23 تیرماه، مصادف با سالروز همبستگی امت اسلامی و حماسه آفرینی ها در دفاع از ارکان و ارزشهای نظام اسلامی و مقام ولایت در سال 1378 است، توطئه و حرکت مذبوحانه ای که از سوی جریان استکبار در 18 تیر آن سال در کوی دانشگاه تهران رخ داد و در 23 تیرماه با حرکت حماسه ساز مردم در حمایت از نظام،
پاسخی دندان شکن گرفت.
وی بیان کرد: همچنین 21 تیرماه سالروز قیام مردم در مسجد گوهرشاد علیه استبداد رضاخانی است که این قیام توسط جلادان پهلوی در مسجد مذکور به خاک و خون کشیده شد و گفته می شود تا پنج هزار نفر در این قیام به شهادت رسیدند.
وی اظهار کرد: وقتی 2 جریان ضداستکباری مذکور که یکی قبل و یکی بعد از انقلاب اسلامی رخ داده را در کنار هم قرار دهیم، به این نکته می رسیم که جبهه انقلاب و نظام به صورت نیرومند، حماسه ساز و فراگیر در حال طی مسیر اصلی خود است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.