به گزارش ایرنا، احمد برادران روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی محلات ناکارآمد سبزوار افزود: این طرح ها شامل آسفالت معابر، احداث پایگاه بهداشتی و درمانی، احداث سوله ورزشی و تکمیل مدارس ابتدایی است که در 2 محله عیدگاه و نیروگاه این شهرستان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: امسال سه هزار تن قیر برای آسفالت معابر محلات ناکارآمد از طریق وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت که تاکنون 500 تن آن تخصیص یافته است.
وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات محلات مزبور کمبود ظرفیت شبکه آب و جمع آوری فاضلاب است که پنج کیلومتر شبکه آبرسانی و 15 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در این محلات اجرا خواهد شد.
برادران افزود: با هماهنگی مدیریت های برق و آب و فاضلاب شهری سبزوار نیز انشعاب های غیر مجاز این محلات نیز ساماندهی می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از جرایم خرد مانند سرقت و توزیع مواد مخدر در محلات ناپایدار انجام می شود، اظهار کرد: در راستای مقابله با این جرایم در مناطق مزبور 11 میلیارد و 400 میلیون ریال برای احداث یک باب کلانتری در محدوده کال عیدگاه اختصاص یافت که بخش وسیعی از محلات را زیرپوشش قرار می دهد.
وی گفت: اجرای طرح های بازآفرینی، بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، مشارکت اهالی محله و هماهنگی سازمان ها در کنترل معضلات اجتماعی موثر است.
فرماندار سبزوار افزود: بر اساس نیازسنجی ها مقرر شد 2 مرکز جامع سلامت با اعتبار 16 میلیارد ریال در 2 محله عیدگاه و نیروگاه سبزوار ایجاد شود.
وی اظهار کرد: همچنین ساخت 2 مدرسه جدید در این محلات با اختصاص زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: طی یک سال گذشته بیش از 16 میلیارد و 700 میلیون ریال صرف اجرای طرح های مدیریت برق سبزوار از جمله جابجایی تیرهای برق در محلات هدف شد.
برادران با اشاره به اجرای 108 طرح و برنامه برای بهبود محله های ناکارآمد افزود: 70 پروژه عمرانی، زیر ساختی، فرهنگی و اقتصادی با هزینه بیش از 600 میلیارد ریال در محلات ناکارآمد اجرا شده یا در حال اجرا می باشد.
وی اظهار کرد: از این تعداد 20 طرح ملی با هزینه 420 میلیارد ریال در پنج سکونتگاه و محله ناکارآمد شهری این شهرستان اجرا شده است.
وی گفت: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی طرح آزمایشی بازآفرینی محلات ناکارآمد در سبزوار با موفقیت اجرا شده و تجربیات حاصل از آن به سایر شهرهای کشور منتقل می شود.
فرماندار سبزوار ادامه داد: 73 درصد ساکنان محله های ناکارآمد آماده مشارکت در اجرای طرح بهبود وضعیت محله هستند.
طرح بازآفرینی محلات سبزوار از سال 1393 آغاز شد.
هم اکنون 54 هزار نفر در مناطق حاشیه شهر سبزوار سکونت دارند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.