سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی عصر یکشنبه در حاشیه دیدار جمعی از مردم و مسئولان استان با خانواده شهید تازه شناسایی شده 'سردار شهید ابوالفضل رفیعی' به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آزمایش دی.ان.ای ه بر پیکر تفحص شده شهدای گمنام در خراسان، نمونه برداری مشابه از اعضای خانواده شهدای جاویدالاثر و تطابق نتایج آزمایشها در این موارد احراز هویت صورت گرفته است.
وی ادامه داد: نمونه برداری از پیکر شهید رفیعی در زمان کشف در سال 89 انجام و پیکر مطهرش در سال 90 به عنوان شهید گمنام در دانشگاه فردوسی خاکسپاری شد.
او گفت: نتیجه آزمایش دی.ان.ای از اعضای خانواده این شهید نیز جمعه پیش توسط مراجع پزشکی مشخص و دیروز به صورت رسمی اعلام شد.
وی افزود: از همه پیکرهای شهدای گمنام که پس از سال 75 در کشور دفن شده اند نمونه برداری دی.ان.ای انجام شده است.
پس از دیدارجمعی از مردم و مسئولان با خانواده سردار شهید رفیعی، جمعیت حاضر بر مزار شهید در دانشگاه فردوسی مشهد حاضر شدند.
سردار شهید ابوالفضل‌ رفیعی سیج‌ متولد سال‌ 1334 در روستای‌ سیج‌ بعد از گذراندن مقطع تحصیلی راهنمایی در مدرسه خیرات‌ خان‌ مشهد به مدت‌ هفت‌ سال‌ به‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی ‌پرداخت‌ و همزمان در مبارزات علیه ‌رژیم‌ پهلوی‌ مشارکت داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ عازم‌ جبهه‌ نبرد حق علیه باطل شد. وی سرانجام در سمت جانشینی ‌فرماندهی‌ لشکر پنج نصر و فرمانده تیپ امام صادق(ع) در تاریخ 12 اسفند ماه 62 در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید و پیکرش به عنوان یکی از دو شهید گمنام تفحص شده در تاریخ 12 اردیبهشت سال 1390 در دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شده بود.
از سال 1380 تاکنون پیکرهای مطهر 188 شهید گمنام دفاع مقدس در 60 نقطه استان خراسان رضوی دفن شده است.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.