مجتبی بهاروند عصر یکشنبه در همایش ' شهر مردم ' که به مناسبت روز دهیاری و شهرداری توسط حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی برگزار شد افزود: اقتصاد کشور به خاطر سیاست های غلط دولتهای نهم و دهم دچار رکود و تورم بسیار زیاد شده بود.
وی ادامه داد: در چنان وضعیتی هیچ تضمینی برای بازگشت پول نفت و یا بیمه شرکتهای بین المللی وجود نداشت و برجام همه اینها را بهبود بخشید.
وی با اشاره به میزان تاثیر گذاری رای مردم در توسعه شهری گفت: کشورهای پیشرفته دنیا تمام توسعه خود را متاثر از حضور گسترده مردم در بخشهای مختلف هستند.
منتخب دوره پنجم شورای شهر مشهد افزود: باید ثبات و هماهنگی بیشتری در زمینه مدیریت شهری بوجود بیاید تا از ظرفیتهای ارزشمندی که در هر شهر وجود دارد به بهترین شکل استفاده شود.
بهاروند، توجه به بخش خصوصی را یکی از ظرفیتهای توسعه شهری ذکر و بیان کرد: افزایش ماندگاری گردشگر در شهرها و توجه به صنعت گردشگری سلامت از دیگر ظرفیتهای درآمد زا برای هر شهر به خصوص شهر زائر پذیر مشهد است.
وی با بیان اینکه فعالیتهای انجام شده در برنامه های مشهد 2017 چنانکه باید انجام نشده است، افزود: در این شهر به نصب چند المان در این خصوص اکتفا شد و اگر همین برنامه در یکی از شهرهای عربی برگزار می شد میلیاردها دلار در قبال آن کسب درآمد می کردند.
رئیس دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز گفت: شهر سازی که توسط طراحان بزرگ غرب و با محور عریض شدن خیابانها، فضای سبز و مانند این امور اجرا شد در سال 1307 بصورت ناقص و کپی برداری شده در ایران به اجرا درآمد.
محمد هادی مهدی نیا افزود: در حوزه توسعه شهری از سایر کشورهای دنیا عقب هستیم و باید زمینه های مختلف حضور مردم در عرصه های گوناگون شهری به خصوص ساخت شهر و معماری افزایش یابد تا بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.
رضا مهرداد منتخب دوره پنجم شورای شهر نیشابور و یوسف براتیان منتخب شورای شهر درگز نیز در این همایش نظرات خود را در حوزه شهری بیان کردند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7498/7507/ خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.