به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی مشهد، مدیر تیم جراحی این عمل گفت: این عمل بر روی بیمار 61 ساله مبتلا به دیابت با سابقه یک بار جراحی قلب باز و تنگی دریچه آئورت با موفقیت انجام شد.
دکتر محمود شبستری افزود: عمل تاوی با استفاده از بالن، یک جراحی پیشرفته قلب بسته است که دریچه مصنوعی از طریق شریان کشاله ران و با استفاده از وسایل خاص رهسپار قلب می‌شود.
وی با بیان اینکه عمل تاوی به روش‌های دیگر تاکنون پنج بار در بیمارستان رضوی انجام شده، اظهار کرد: انجام تاوی با استفاده از بالن برای اولین بار در این بیمارستان و استان خراسان رضوی انجام شده است.
متخصص رشته اینترونشنال کاردیولوژی و یکی دیگر از اعضای تیم جراحی مذکور نیز گفت: تاوی با استفاده از بالن 'اکسپندر' روش جدیدی است که از 15 سال گذشته در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر سیف الله عبدی افزود: عمل تاوی دارای عوارض بسیار کم و محدود است که با بی حسی موضعی و داروی خواب‌آور و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: در این عمل بیمار دو تا سه روز بعد از عمل به زندگی عادی بازمی گردد و بدون عارضه خاصی به زندگی ادامه می دهد.
او اظهار کرد: هزینه‌های این عمل جراحی بالا است و اگر بیمه‌ها بتوانند این هزینه‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند؛ بیماران بیشتری می‌توانند از مزایای این روش درمانی بهره‌مند شوند.
مدیر گروه جراحی قلب بیمارستان رضوی و یکی دیگر از اعضای تیم جراحی عمل تاوی با استفاده از بالن نیز گفت: تصمیم گیری برای انجام چنین عملی معمولا، توسط تیم خبره متشکل از متخصصان قلب، جراحان قلب و کاردیولوژیست‌ها انجام می‌شود.
دکتر محمد عباسی با بیان اینکه انجام عمل تاوی برای هر فردی و در سنین پایین توصیه نمی شود، افزود: دریچه‌هایی که به روش تاوی جایگزین می‌شوند، دریچه‌های بیولوژیک باعمر مفید 5 تا 10 ساله هستند و به همین دلیل استفاده از این دریچه‌ها برای افراد با سن کم توصیه نمی‌شود.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی با 320 تخت بیمارستانی متعلق به آستان قدس رضوی از سال 1384 فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی
3027/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.