به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: بامداد روز جمعه گزارشی مبنی بر سرقت به عنف با تهدید اسلحه کمری و زنجیر از یک منزل مسکونی در محدوده بولوار سرافرازان مشهد به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد.
سردار بهمن امیری مقدم افزود: با توجه به حساسیت موضوع طی عملیاتی با هدایت فرمانده انتظامی مشهد، شناسایی و دستگیری عاملان سرقت آغاز شد.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام شاکی پرونده، سه مرد جوان با همراهی یک زن در حالی که اسلحه کلت و زنجیر داشتند وارد خانه شده و با حمله به وی، کیف دستی حاوی مدارک بانکی و اسناد قیمتی را سرقت نموده و متواری شدند.
وی گفت: در پی تحقیقات انجام شده یکی از عاملان اصلی این سرقت که جوان 26 ساله ساکن شهرک شهید رجایی مشهد است شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی های اولیه مدعی شد طراح سرقت از وی خواسته اسناد و مدارک مهم و قیمتی در یک منزل مسکونی را به سرقت ببرد.
سردار امیری مقدم افزود: تحقیقات از این متهم و جستجو های پلیسی برای شناسایی دیگر اعضای این باند ادامه دارد.
براساس گزارش دیگری از پایگاه مزبور، 2 گرداننده باند حرفه ای سرقت که از غرب کشور به مشهد آمده و اقدام به دستبرد از منازل مسکونی می کردند، دستگیر شدند.
این گزارش می افزاید: در پی سرقت از منازل مسکونی در محدوده خیابان احمدآباد، موضوع به صورت ضربتی پیگیری شد و 2 جوان 25 و 28 ساله که از گردانندگان باند سرقت بودند حین ورود به یک منزل برای سرقت دستگیر شده و 2 همدست دیگر آنان با استفاده از تاریکی شب فرار کردند.
تحقیقات از 2 متهم دستگیر شده ادامه دارد.
به گزارش دیگر از پایگاه خبری پلیس، 2 سارق حرفه ای وسایل داخل خودرو های سواری در محدوده بولوار وکیل آباد مشهد با همکاری کارگر شهرداری دستگیر شدند.
طبق این گزارش، در پی گزارش چند فقره سرقت وسایل داخل خودروهای سواری در محدوده بولوار وکیل آباد، موضوع توسط پلیس پیگیری شد و یکی از کارگران خدمات شهرداری سرنخ هایی برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت ارائه داد.
پلیس با همکاری این شهروند، 2 سارق را حین ارتکاب سرقت دستگیر کرد.
تحقیقات از این دو متهم 29 و 33 ساله که دارای سه فقره سابقه کیفری نیز هستند ادامه دارد.

* کشف جوجه قاچاق در داورزن
جانشین فرمانده انتظامی داورزن نیز گفت: یک میلیارد ریال جوجه قاچاق با تلاش ماموران این فرماندهی در مبادی ورودی این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ دوم حسین کاملی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط یک هزار قطعه جوجه امروز طی ایست و بازرسی از یک دستگاه کامیونت در جاده سبزوار - داورزن کشف شد.
وی اظهار کرد: این محموله از مقصد استان های مرکزی برای حمل به شهرستان مشهد و استان های مجاور بارگیری شده بود.
وی گفت: این محموله تحویل شبکه دامپزشکی شهرستان داورزن شد و یک نفر در این ارتباط دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.
شهرستان 21 هزار نفری داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

* کشف یک دستگاه فلزیاب توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی نیشابور
فرمانده یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور هم گفت: یک دستگاه فلزیاب توسط ماموران این یگان با همکاری نیروی انتظامی در این شهرستان کشف شد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور، علی تیجانی افزود: در این ارتباط سه متهم دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.
وی اظهار کرد: هرگونه خرید، فروش و استفاده از فلزیاب بدون اخذ مجوز از میراث فرهنگی ممنوع است و طبق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.
نیشابور شهری کهن در دل سرزمین پهناور و تاریخی خراسان رضوی همچون نگینی درخشنده از جاذبه های فراوان برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و این جایگاه، آن را در رتبه نخست هفت شهر هدف گردشگری در این استان قرار داده است.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8144/ 1906 / 7496 / 6053
خبرنگاران: آرزو جاودانی، فاطمه یوسفی، جواد پورسخاوت ** انتشاردهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.