احمد دیناری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 11 خانه تاریخی از جمله خانه سیدها، خانه غفوری، خانه کوزه کنانی و خانه احمدیان در حومه حرم مطهر رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده اند و چهار خانه تاریخی دیگر نیز در مراحل ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارند.
وی همچنین به آغاز تغییرات مدیریت شهری در کلانشهر مشهد و تغییر اعضای شورای اسلامی آن اشاره و بیان کرد: این تغییرات بگونه ای موجب همسویی شهرداری با بخش اجرایی و دولت می شود و همین امر موجب افزایش تعاملات با شهرداری خواهد شد و فعالیتهای ارزشمندی را در این عرصه رقم می زند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد ادامه داد: بهره برداری و تغییر کاربری خانه های تاریخی با کمک مدیریت شهری و تبدیل آنان به موزه مشارکتی، محل نمایش مجموعه های خصوصی و سایر مصارف فرهنگی از برنامه های اداره میراث فرهنگی است.
وی گفت: در حال پیگیری امضای تفاهمنامه ای با شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی هستیم تا با رویکرد توسعه گردشگری شهری و رویکرد توسعه مدیریت یکپارچه شهری به جای جزیزه ای عمل کردن، هماهنگی با یکدیگر در عرصه رشد و توسعه گردشگری کلانشهر مشهد گام برداشته شود.
او افزود: خانه های تاریخی از جمله آثاری هستند که هویت شهری و فرهنگ دوره ساخت را برای همه نمایان و معرفی می کنند بنابراین حفاظت و صیانت از این آثار تاریخی از سوی میراث فرهنگی بسیار مهم و مورد توجه است. در این راستا همه همکاریها را پذیرا هستیم و از پیشنهادات و انتقادات در این زمینه استقبال می کنیم.
250 اثر تاریخی شهرستان مشهد تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. خراسان رضوی هزار و 514 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.