علی تقوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 200 هکتار از مجموع یکهزار و 600 هکتار وسعت گناباد را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد و این مساله موجب پراکنده کاری و مشکلات بسیار در روند خدمات دهی به مردم از جمله جمع آوری و دفع زباله شده است.
وی اضافه کرد: شهرها با وسعت مشابه گناباد 200 هزار نفر جمعیت دارند ولی در گناباد با این گسترده شهری 45 هزار نفر ساکن هستند و با ابزار و امکانات کم و متناسب با این جمعیت خدمات به شهروندان ارائه می شود.
وی گفت: 30 پاکبان روزانه در زمینه جمع آوری زباله در گناباد فعالیت دارند که با توجه وسعت شهری گناباد، باید حداقل 60 پاکبان دراین بخش فعالیت داشته باشند.
وی اظهار کرد: این مساله موجب کندی و فشار کاری بر پرسنل موجود می شود به طوری که یک پاکبان حداقل به میزان سه نفر به جمع آوری زباله و نظافت سطح معابر عمومی می پردازد و با توجه به کمبود منابع اعتباری و محدودیت نیروی انسانی عنایت بیشتر مسئولان ذیربط به افزایش اعتبارات خدمات شهری و از جمله جمع آوری زباله در گناباد ضروری است.
تقوی گفت: از مجموع 40 تن زباله تولیدی روزانه در این شهر، حدود 60 درصد آن به صورت مکانیزه جمع آوری می شود وجمع آوری مکانیزه پسماندهای شهری سبب حفظ سلامت شهروندان، محیط زیست، صرفه جویی در هزینه و نیروی انسانی می شود.
وی ادامه داد: همچنین با این روش از ریزش شیرابه و پراکندگی زباله در سطح شهر جلوگیری شده و سرعت جمع آوری افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه هر ماه دو تن از زباله ها توسط بخش خصوصی تفکیک می شود، گفت: در فصول مختلف میزان زباله خشک وتر متفاوت است ولی بطور متوسط 15 تا 20 تن از زباله های تولیدی روزانه، تر می باشد.
تقوی افزود: برای گسترش فرهنگ شهروندی وافزایش تفکیک زباله اقدامات خوبی انجام شده که از جمله آنها می توان به توزیع برشور، آموزش و تبلیغات در فضای مجازی اشاره کرد.
شهردار گناباد با اشاره به اینکه ماهانه 800 میلیون ریال صرف جمع آوری زباله در این شهر می شود، گفت: 155 دستگاه ماشین آلات حمل و مخزن زباله و 30 پاکبان وظیفه جمع آوری زباله در گناباد را برعهده دارند.
7545/2095/ 6012 خبرنگار:فهمیه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدرشاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.