این اداره کل روز شنبه به نقل از محمد رحیم رهنما در نشست با رئیس جامعه هتلداران کشور و اعضای اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گزارش داد: تشکیل اتاق فکر جامعه هتلداران خراسان رضوی به دلیل ضرورت جمع بندی و احصاء مسائل و مشکلات تاسیسات گردشگری به منظور رفع مشکلات این حوزه الزامی است.
وی افزود: باید از تجارب و نظرات کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه، اساتید دانشگاه و دیگر صاحبنظران بهره گرفت و تهیه بسته های حمایتی توسط دولت را جهت جلوگیری از رکود و ورشکستگی هتلهای استان پیشنهاد داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه حمایت از تاسیسات گردشگری جزو وظایف ذاتی این اداره کل است امید می رود با تصویب طرح جامع گردشگری کشور این طرح در خراسان رضوی محقق شود تا بتوان با مشارکت و همدلی مشکلات را برطرف کرد.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی نیز در این نشست محوریت اداره کل میراث فرهنگی استان را در جهت حل و فصل مشکلات این حوزه به ویژه عوارض و مالیات تعیین کننده ذکر و بیان کرد: با توجه به اینکه حضور گردشگران عرب در مشهد کاهش پیدا کرده مشکلاتی برای اشغال هتلها پیش آمده است.
محمد قانعی تجدیدنظر در نگاه ماموران مالیاتی را به درآمد واحدهای اقامتی به ویژه هتلها خواستار شد و افزود: درآمد هتلها با نظر کارشناسان مالیاتی فاصله زیادی دارد و از واقعیت به دور است.
همچنین در این نشست با توجه به تمرکز بیش از 50 درصد تاسیسات هتلداری و گردشگری کشور در خراسان رضوی بر مشارکت و نقش آفرینی بیشتر اتحادیه های واحدهای اقامتی شامل هتلداران، مهمانسراداران و هتل آپارتمانداران در ارتقا و بهبود کیفیت صنعت گردشگری تاکید شد.
استان خراسان رضوی دارای حدود یک هزار واحد اقامتی با حدود 100 هزار نفرشب ظرفیت اقامت است که از این تعداد حدود 205 واحد را هتلهای یک تا پنج ستاره با ظرفیت 50 هزار نفر شب تشکیل می دهند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.