علیرضا کاشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی افزایش دمای هوا طی امروز و روزهای آینده به بیش از 40 درجه سانتیگراد٬ طی هماهنگی با ستاد بحران استانداری خراسان رضوی مانور مدیریت مصرف برای خاموش کردن سامانه های سرمایشی در دستگاههای اجرایی و ادارات مشهد برگزار می شود.
وی ادامه داد: با هماهنگی استانداری خراسان رضوی فهرست کنترل برای ممیزی دستگاههای اجرایی آماده شده و در این چارچوب به منظور تهیه گزارش و اعلام آن به ستاد بحران در خصوص خاموشی سامانه های سرمایشی در ساعت مقرر به ادارات مراجعه می شود.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود 30 درصد بار مصرفی مشترکان خانگی برق درسه استان خراسان مربوط به وسایل سرمایشی است.
حسین محمودی با اشاره به موج زودرس گرمای امسال افزود: این وسایل در ساعتهای مشخص یعنی از 11 تا 17 هر روزبار زیادی را از شبکه دریافت می کنند. کل مصرف برق روزانه برق در استانهای سه گانه خراسان سه هزار و 400 مگاوات در ساعات پیک مصرف است. 75 درصد این میزان مربوط به خراسان رضوی است.
روزانه 13 میلیون و 300 هزار کیلووات ساعت برق در خراسان رضوی و 2 میلیون و 200 هزار کیلووات ساعت در دو استان خراسان جنوبی و خراسان شمالی مصرف می شود.
کولرهای گازی پنج برابر کولرهای آبی برق مصرف می کنند. اگر مردم هنگام استفاده از کولرهای گازی، درجه آن را روی 24 تا 26 تنظیم کنند به دمای مطلوبی می رسند که به افراد احساس آرامش می دهد در عین حال که مصرف برق مشترکان کاهش می یابد و بار اضافی نیز به شبکه برق تحمیل نمی شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسن کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.