پرویز فتاح عصر جمعه در مراسم اختتامیه گردهمایی آموزشی مددکاران 11 استان کشور در سالن اجتماعات هتل گلستان مشهد اظهار کرد: این اعتبار در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال بود که با توجه دولت به 11 هزار میلیارد ریال افزایش یافت و به صورت کامل جذب شد.
وی تاکید کرد: این روند نشان از توجه ویژه دولت به بحث اشتغال و افزایش تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد دارد.
وی با یادآوری به افزایش سه برابری مستمری مددجویان زیر پوشش این نهاد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری افزایش مستمری مددجویان زیر پوشش این نهاد اعمال و تاکنون این امر از سوی دولت انجام شده است اما از ماه آینده این اقدام از سوی کمیته امداد به صورت مستقیم انجام خواهد شد.
فتاح از حل مشکلات پشت نوبتی جهیزیه، وام قرض الحسنه و مسکن در کمیته امداد خبر داد و افزود: ظرف چند سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده و در صورت تامین اعتبارات، مشکل مسکن نیازمندان نیز به طور کامل رفع می شود.
وی با تاکید بر ضرورت رفع نیازهای عاطفی و معنوی مددجویان زیر پوشش این نهاد از سوی مددکاران، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به نیازمندان و استمرار بازدیدهای مددجویی تاکید موکد دارند و از این روز بالاترین کار و اولویت در این نهاد رسیدگی به امور محرومان و مددجویان است.
وی بیان کرد: مهمترین کار یک مددکار در مواجهه با مددجو علاوه بر تواضع و ایجاد ارتباط مناسب و تنگاتنگ با وی ، درک شرایط و ارائه خدمات مشاوره ای و بر طرف کردن نیازهای معنوی و عاطفی وی از طریق تقویت ارتباطات مددجو با دیگران است.
فتاح حرفه مددکاری را در تاسی و پیروری از حضرت امام علی(ع) دانست و افزود: عزت و شرافت در کمیته امداد خدمات مددکاری و خدمت به محرومان و نیازمندان است بنابراین داشتن اخلاق و منش خوب، بالاترین چیزی است که یک مددکار نیاز دارد.
رئیس کمیته امداد کشور اعتماد مردمی را بزرگترین سرمایه اجتماعی دانست و گفت: بهره مندی از خدمات الکترونیک برای جذب مشارکت های مردمی خدمتی مناسب برای کمیته امداد محسوب می شود که خطاهای احتمالی را کاهش و اعلام دقیق میزان مشارکت های مردمی را میسر می کند.
وی بر استمرار دوره های آموزشی ویژه مددکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد که مددکاران با آرامش فکری و نگاه کارشناسانه به مددجویان خدمات مطلوب ارائه دهند و در آینده شاهد آثار مثبت این روند باشیم.
گردهمایی آموزشی مددکاران کمیته امداد از 11 استان کشور از 13 تیر ماه در مشهد آغازشده بود.
6012/7496 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.