مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ و فضای قرآن، عترت و نماز بین فرهنگیان حرکت ارزشمند و جدید است.
علیرضا کاظمی با بیان اینکه قرآن کریم منشا خیر، برکت، رحمت و مغفرت است افزود: جاری و ساری شدن مسیرهای سلامتی در زمینه های اقتصاد، سیاست، خانواده و فرهنگ مستلزم پیوند جامعه با قرآن و فرهنگ قرآنی است.
وی اظهار کرد: قرآن و فرهنگ قرآنی باید در جامعه تبدیل به گفتمان ملی و غالب شود و سبک زندگی اسلامی و زندگی سالم باید با دنبال نمودن قرآن و انس با قرآن محقق گردد.
وی گفت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تربیت و تعلیم در ساحت های تربیتی 6 گانه است، ساحت تربیت اعتقادی و دینی را به عنوان ساحت حاکم بر بقیه ساحت ها می داند و در مرکز ثقل ساحت تربیت اعتقادی و دینی نیز توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن و عترت قرار دارد.
کاظمی افزود: ما نیز به تاسی از محتوای سند تحول بنیادین و سیاست های وزارت آموزش و پرورش، توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نماز و عترت را در اولویت و دستور کار خود قرار داده ایم.
وی احیای 69 دارالقرآن و تربیت 300 قاری دانش آموز در استان خراسان رضوی را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا دانست و اظهار کرد: توسعه فرهنگ رضوی در کنار ترویج فرهنگ قرآنی در دستور کار قرار گرفته به طوری که هم اکنون 20 پایگاه اوقات فراغت تابستانی با نگاه توسعه و ترویج فرهنگ و سیره رضوی در این استان فعال شده است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این دوره از مسابقات که با حضور 30 داور مطرح کشور برگزار می شود، 300 نفر از فرهنگیان قرآنی کشور شامل 120 زن و 180 مرد حضور دارند.
علی منصوریان افزود: شرکت کنندگان در چهار رشته قرائت قرآن کریم، حفظ 10 جزء قرآن، نهج البلاغه و روش تدریس احکام با یکدیگر رقابت می کنند.
دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور تا 17 تیر ماه در مشهد ادامه دارد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.