آیت الله حسن صانعی در مراسم آغاز عملیات این خوابگاه گفت: نیشابور ویژگی های متمایز و برجسته فراوانی دارد اما با این وجود کمبودهایی نیز در بعضی زمینه ها دارد که شایسته این شهر نیست.
وی ادامه داد: نیشابور از سال پنجم هجرت مرکز عرفان و فلسفه و جایگاه بزرگان بوده است ولی چنانکه باید برای نیشابور و عطار که از بزرگان این حوزه محسوب می شوند کاری انجام نشده است.
سرپرست و نماینده ولی فقیه در بنیاد 15 خرداد با بیان اینکه حدیث سلسله الذهب را صدها قلمدان مرصع در سال 200هجری قمری در نیشابور کتابت کردند اظهار کرد: اسلام توجه زیادی به علم و دانش و سواد آموزی دارد اما هنوز هم می گوییم بیسوادی ریشه کن نشده است.
آیت الله صانعی گفت: سنگهای قیمتی بخصوص فیروزه از جمله مواهب خدادی است که در این شهر به وفور وجود دارد و ضرورت دارد توجه بیشتری به صنعت سنگهای قیمتی شود.
خوابگاه دانشجویی دختران دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با زیر بنای 6 هزار و 500 متر مربع در 2 طبقه و با اعتباری بالغ بر یکصد و 10 میلیارد ریال میلیارد ساخته می شود.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی سریع به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6012خبرنگار: مصطفی نخعی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.