به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم افشاری روز سه شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون استانی آن در سال 95 در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و توانسته دستاوردهای بسیار ارزشمندی را بدست بیاورد.
وی ادامه داد: حجم قاچاق در سال 95 نسبت به سال گذشته کاهش یافت و کشفیات نیز 26 درصد رشد داشت.
افشاری با بیان اینکه از ارزش ریالی کشفیات خراسان رضوی از هفت میلیارد دلار در سال 92 به 500 میلیون دلار در سال رسیده است، خاطر نشان کرد: یکی از نتایج کشفیات صورت گرفته افزایش نرخ اشتغال است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ششم توسعه سالانه باید 10 درصد قاچاق کالا و ارز کاهش یابد.
وی به فعالیت 24 دستگاه در خراسان رضوی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اشاره کرد و افزود: این کمیسیون برنامه ریزی های لازم را انجام داده و چهار راهبرد اصلی سال جاری تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
افشاری ادامه داد: پیش بینی های نشان می دهد که بیش از سه میلیارد دلار کالا توسط کوله بری وارد کشور می شود.
وی بیان کرد: اگر فردی بیش از سه مرتبه مرتکب قاچاق شود به عنوان قاچاقچی حرفه ای شناخته می شود و با این افراد به صورت جدی برخورد می شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته با جلسات مختلفی که برگزار شده مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای هیچ کدام از واحدهای صنفی فعال در سطح استان مبهم نیست.
علی باخرد اظهار کرد: با اجرای طرح های مختلف؛ نقاط آلوده در خصوص عرضه کالای قاچاق و ارز شناسایی و در این راستا بیش از 60 درصد عرضه کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی در سال گذشته کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: در سال جاری ارزش ریالی پرونده های کشف شده در واحدهای صنفی بیش از 237 درصد رشد یافته است.
خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
7498/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.