محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران مرزی گمرک سرو ارومیه در بازرسی های بدنی از مسافران، هشت هزار دلار آمریکایی را از یکی از مسافران کشف کردند.
وی اضافه کرد: متهم این پرونده به همراه هشت هزار دلار ارز قاچاق کشف شده به شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارومیه ارجاع شد و قاضی پرونده پس از بررسی ابعاد مختلف، متهم را به پرداخت 380 میلیون ریال جریمه محکوم کرد.
وی همچنین از کشف سه هزار و 600 قطعه انواع لوازم جانبی گوشی تلفن همراه از یک دستگاه خودرو در خوی خبر داد و بیان کرد: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز این شهرستان نیز با توجه به پرونده ارجاع شده، متهم را به ضبط کالا و پرداخت 346 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به کشف چهار هزار ثوب البسه و هزار و 200 جفت کفش قاچاق در خوی گفت: شعبه تعزیرات حکومتی خوی نیز پس از ارجاع این پرونده ها، متهمان را به ترتیب به پرداخت 463 میلیون و 412 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
اقوامی گفت: تلاش ماموران انتظامی و قضات تعزیرات حکومتی در کشف و صدور احکام مربوط به قاچاق، در راستای حمایت از تولید داخل و تحقق شعار سال مبنی بر توجه ویژه به تولید و اشتغال ایرانی است.
به گزارش ایرنا، سالانه صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف و احکام مربوط به آنها نیز از سوی تعزیرات حکومتی صادر می شود اما همچنان برخی ها برای مال اندوزی این روش ناصحیح اصرار می ورزند.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.