احسان اصولی روز پنجشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اولویت ها و ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که می بایست به آن توجه شود،‌ اما آن چه که برای مردم شریف مشهد اهمیت دارد کارایی و کارآمدی عملکرد شهرداری است.
وی اظهار کرد:‌ نوع کار و مسئولیت شهردار به گونه ایی است که باید توان جسمی و روحی بالایی برای ساعتها کار سخت و متوالی را داشته باشد که این توان ، نشاط ، تحرک و پویایی را بیشتر در یک فرد به نسبت جوان تر می توان یافت،‌ اما این اولویت نباید ما را از بررسی سایر گزینه هایی که شاید در ظاهراین ویژگی را ندارند محروم کند.
وی ادامه داد: نقش آفرینی و سپردن مسئولیت به جوانان یک موضوع قطعی است به این معنا که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مسند اداره امور بنا بر چرخه طبیعی زندگی به نسل بعد خواهد رسید و آنچه که مهم است نحوه مواجهه با این رویداد است.
اصولی ادامه داد: ما از یکسو می توانیم با بی توجهی به این موضوع و در مواردی مقاومت در برابر این دگرگونی و جابجایی نسلی ، بهترین سال های جوانانمان را که جانشین آتی می باشند را به بطالت بگذرانیم یا اینکه بصورت پلکانی و گام به گام فرصت ظهور و بروز بیشتری به فرزندانمان بدهیم
وی با اشاره به اینکه نکته که ارائه آموزش های لازم برای حضور جوانان در عرصه های مختلف مدیریتی ضروری است، خاطر نشان کرد: نباید نسبت به موضوع جانشین پروری بی توجه بود، بلکه باید شرایط برای حضور نیروهای جوان آموزش دیده در حوزه های گوناگون فراهم و الویت در سپردن مسئولیتها به جوانان باید در تمام ارکان شهرداری، دولت و سایر بخش ها رعایت شود.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جایگاه ارزشمند واحدهای صنفی در شهر مشهد گفت: 120 هزار واحد صنفی در قالب 103 اتحادیه، یک شبکه بسیار بزرگی را تشکیل می دهند که می توانند نقش بسیار مهمی را در خصوص توسعه فعالیت های اقتصادی در این شهر ایفا کنند.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: واحدهای صنفی در کنار فعالیت های اقتصادی نقش بسیار مهمی را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارند و می توانند تاثیرات بسیار مثتبی را از خود در جامعه برجای بگذارند.
وی ادامه داد: نحوه برخورد فعالان واحدهای صنفی با زائران در شهر مشهد بسیار مهم و موثر است و باید شرایط به گونه ای فراهم گردد که فرهنگ میزبانی به بهترین شکل ممکن در این شهر پیاده شود.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر مشهد یادآور شد: از ظرفیت های شهر مشهد طی سال های اخیر به خوبی استفاده نشده است و اگر بتوانیم زمینه سرمایه گذاری و افزایش زمان ماندگاری زائر در این شهر را افزایش دهیم گام بزرگی را در خصوص توسعه پایتخت فرهنگی جهان اسلام برداشته ایم.
وی اظهار کرد: نباید ناکارآمدی در جلب و جذب سرمایه و درآمد برای شهر منجر به این شود که شهرداری برای تامین هزینه های جاری خود دست در جیب اصناف کند و با افزایش انواع عوارض صنفی بار مالی فعالیت اصناف را سنگین تر کند.
وی یادآور شد: یکی از جذابیت های اصلی سرمایه گذاری در هر شهری وجود هتل ها و مراکز اقامتی است و بر همین اساس باید شرایط بهتری برای فعالان این عرصه بیش از گذشته فراهم گردد.
اصولی به ضرورت تحقق نشاط در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین روش ها برای به وجود آمدن نشاط اجتماعی در ابعاد گسترده توجه بیشتر شهرداری مشهد به موضوع ورزش است.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر مشهد اظهار کرد: هرچند که توجه به ورزش همگانی بسیار مهم و اساسی است ولیکن ورزش قهرمانی هم نقش بسیار مهمی را در خصوص شکل گیری هویت شهری، منطقه و ملی می تواند ایفا می کند.
اصولی گفت: برای مثال بقاء سیاه جامگان در لیگ برتر باعث به وجود آمدن شور و نشاط بسیار زیادی در جامعه شد و این اتفاقی بود که شاید با میلیاردها تومان هزینه قابل دستیابی نبود.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا **‌انتشار دهنده: علی حیدرشاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.