به گزارش ایرنا، احمد برادران روز سه شنبه در دیدار با اعضای ستاد گلریزان سبزوار افزود: آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.
وی اظهار کرد: تشکیل این سمن ها در راستای جذب کمک های افراد نیکوکار برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اقدامی شایسته و موثر در کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های قوه قضائیه و دولت کاهش تعداد زندانیان است که جشن های گلریزان در این راستا برگزار می شود.
برادران با بیان اینکه زمینه برای تشکیل سمن هایی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان فراهم است، افزود: هم اکنون 30 سازمان مردم نهاد زیر نظر فرمانداری سبزوار فعالیت می کنند که از این تعداد 2 سازمان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: فرمانداری سبزوار آمادگی دارد در زمینه تشکیل سازمان مردم نهاد برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد با خیران همکاری کند.

* نگاه دستگاه قضا بر کاهش تعداد زندانیان است
رئیس دادگستری سبزوار نیز در این مراسم گفت: نگاه دستگاه قضایی بر کاهش جمعیت زندانیان است و در این زمینه تلاش شده است با کمک خیران از ورود محکومان جرایم مالی به زندان ها جلوگیری شود.
سید محمد حسینی با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن گلریزان در سبزوار افزود: جایگاه محکومان مالی در زندان نیست و باید تلاش شود زمینه آزادی این افراد قبل از ورود به زندان فراهم شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ستاد گلریزان سبزوار با بیان اینکه برگزاری جشن ‌های گلریزان در کاهش آسیب ‌های اجتماعی موثر است، اظهار کرد: برگزاری این مراسم خدمت بزرگ به افرادی است که سابقه ‌ای در جرایم عمدی ندارند و فقط به دلیل جرایم غیر عمد در زندان هستند.

* جشن گلریزان ریشه در اعتقادات اسلامی دارد
دادستان عمومی و انقلاب سبزوار نیز در این نشست با تأکید بر اینکه برگزاری جشن گلریزان و دستگیری از زندانیان جرایم غیرعمد کار ارزشمند و جهادی است گفت: گلریزان ریشه در اعتقادات اسلامی و شیعی دارد.
حسین اردمه با بیان اینکه انفاق کردن اموال برای نیازمندان از تاکیدات ائمه اطهار (ع) است، افزود: امام سجاد (ع) دستگیری از نیازمندان و انفاق اموال در راه خدا را یکی از مشخصه‌ های شیعیان می ‌دانند.
وی اظهار کرد: امروز کمک کردن به زندانیان جرایم غیرعمد انفاقی است که از سوی خیران در راه خدا انجام می‌ شود.
وی گفت: در این زمینه باید فرهنگ‌ سازی شود تا مردم و خیران به ارزش این اقدام مهم پی ببرند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.