اعضای شورای شهر مشهد روز سه شنبه در نشست علنی خود لایحه افزایش کرایه تاکسی و سرویس مدارس و ممنوعیت بکارگیری مرد در تمامی مقاطع تحصیلی دختران و ممنوعیت بکارگیری راننده زن برای مدارس پسران را بررسی کردند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در این نشست گفت: هم اکنون هفت هزار و 780 سرویس مدرسه در سطح شهر مشهد فعال است. بانوان متصدی رانندگی بیش از 50 درصد سرویس مدارس هستند.
سید مهدی علوی مقدم چهار هزار و 152 راننده تاکسی را از این تعداد زن و بقیه را مرد ذکر و بیان کرد: سرویس دهی در تمامی مدارس دخترانه به جز در موارد خاص توسط بانوان انجام می شود.
وی ادامه داد : در برخی نواحی امکان استفاده از راننده زن وجود ندارد لذا بطور استثناء در آن نواحی با رعایت ضوابط قانونی از رانندگان مرد استفاده می شود و بنا به شرایط برخی مناطق نمی توان مدارس دخترانه را ملزم کرد تا تنها از رانندگان زن استفاده کنند.
در ادامه این نشست لایحه عدم صدور مجوز از سوی سازمان تاکسیرانی برای بکارگیری راننده مرد در تمامی مدارس مقاطع تحصیلی دختران و عدم صدور مجوز برای بکارگیری راننده زن برای مدارس پسرانه به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید. تشخیص موارد خاص این موضوع نیز به عهده کمیته ای متشکل از مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، عضو ناظر شورا در سازمان تاکسیرانی و نماینده شهرداری در کارگروه ماده 18 سرویس مدارس گذاشته شد.
همچنین در ادامه بررسی این لایحه، افزایش نرخ تاکسیهای دورن شهری به میزان پنج درصد برای کرایه تاکسیهای درون شهری در کاربریهای گردشی و افزایش پنج درصدی کرایه خطوط شهری، کاربری بی سیم و فرودگاه نسبت به سال قبل نیز تصویب شد.
نرخ کرایه شب نیز از ساعت 24 الی شش نسبت به نرخ روزانه 10 درصد افزایش می یابد و مقرر شد نرخ کرایه سرویس مدارس نیز در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تعیین و تا پایان خرداد ماه جاری اعلام شود.
هم اکنون 13 هزار و 250 دستگاه تاکسی فعال در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد به شهروندان خدمت رسانی می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.