مرتضی سردشتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل واحدهای مسکن مهر گلبهار 39 هزار و 750 واحد می باشد که متوسط پیشرفت اجرایی آنها 84.48 درصد است به طوری که تا امروز 26 هزار و 377 واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار کرد: از 13 هزار و 373 واحد مسکن مهر باقیمانده در گلبهار، 6 هزار و 390 واحد بیشتر از 30 درصد پیشرفت اجرایی دارند که در صورت تزریق به موقع تسهیلات یکهزار و 827 واحد آنها تا پایان سال جاری و باقی آنها در سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی گفت: 6 هزار و 983 واحد مسکن مهر نیز کمتر از 30 درصد پیشرفت اجرایی دارند که ساخت سه هزار و 346 واحد آنها متوقف شده و فاقد متقاضی می باشد.
رئیس اداره مسکن شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: براساس مصوبه شورای مسکن استان، مقرر شد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت واحدهای دارای پیشرفت کمتر از 30 درصد را مشخص و مشکلات آنها را احصا و مدیریت کند.
وی اظهار کرد: برای واحدهای فاقد متقاضی و در مرحله اسکلت سازی، برنامه ای به این نهاد ابلاغ نشده است که پیشنهاد می گردد ساخت این واحدها در قالب طرح مسکن اجتماعی یا طرح مسکن حمایتی به صورت پرداخت تسهیلات به اتمام برسد.
وی با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر گفت: گلبهار به عنوان یک شهر جدید ظرفیت پذیرش حجم بسیار واحد مسکن مهر را نداشته و به همین علت تکمیل ساخت همه واحدها دچار مشکل شده است.
سردشتی افزود: اجرای پروژه مسکن مهر در شهر جدید گلبهار هم تهدید و هم فرصت است، تهدید از این نظر که کل پروژه مسکن مهر گلبهار بر روی سفره آب زیرزمینی که تامین کننده آب مورد نیاز مشهد می باشد، اجرا شده است و فرصت از این نظر که ساخت واحدهای مسکن مهر موجب توسعه خدمات روبنایی نظیر اجرای قطار سریع السیر، بیمارستان، تعریض بزرگراه و این قبیل پروژه ها در این شهر شده است.
وی اظهار کرد: برخی واحدهای مسکن مهر که به بهره برداری رسیده اند با مشکلات زیربنایی مواجهند و هنوز این خدمات به طور کامل عرضه نشده است.
شهرجدید گلبهار که برای جمعیت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر ایجاد شده با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است.
ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور مهار گسترش این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت در سال 1372 به عنوان نخستین مصوبه 'طرح جامع شهرهای جدید' به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.