حسین محمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بردسکن از شهرهای خشک منطقه به حساب می آید لذا مهمترین مشکل بخش کشاورزی آن بحران آب است که در این زمینه اقدامات خوب و موثری در زمینه جایگزینی روشهای آبیاری نوین به جای آبیاری سنتی انجام شده است.
وی افزود: امسال سه هزار هکتار از مزارع و باغات برای اجرای طرح آبیاری نوین شناسایی و نقشه برداری شده که اجرای این طرح در 828 هکتار از اراضی مزبور در دست اجراست.
وی اظهار کرد: برای لوله گذاری مسیر آب کشاورزی به طول 75 کیلومتر نیز لوله رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
محمدی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و ماندگاری مردم روستاها گفت: امسال نگاه ویژه ای به وضعیت دام سبک داریم به طوری که پروژه ای در زمینه استفاده از بز سانن در حال اجراست که باعث افزایش دام سبک منطقه می شود و علاوه برآن استفاده از این نژاد توجیه اقتصادی داشته و روزانه چهار تا پنج لیتر شیر نتیجه استفاده از این نژاد است.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز اقدامات بسیار خوبی در زمینه تهیه سبد غذایی مردم انجام شد که در این راستا 85 تن برنج، 25 تن شکر و 9 تن مرغ منجمد در شهرستان توزیع شد.
وی با بیان اینکه بردسکن قطب تولید پسته است اظهار کرد: در سالهای اخیر برای مبارزه با پسیل پسته به عنوان خطرناک ترین آفت این محصول اقدامات بسیار ارزشمند انجام شده و برگزاری 80 کلاس آموزشی برای باغداران، رسیدگی و کنترل سم فروشان شهرستان و جلوگیری از فعالیت غیر مجاز این واحدهای صنفی از جمله این اقدامات بوده است.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن با بیش از 40 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.