به گزارش ایرنا محمد علی نبی پور روز شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر گناباد افزود: 54 پرونده مرتبط با مواد مخدر از ابتدای سال جاری در این شهرستان تشکیل شد که این میزان در مدت مشابه پارسال 73 پرونده بود.
وی ادامه داد: این درحالی است که میزان کشف مواد مخدر در گناباد در دو سال گذشته افزایش یافته بود و از 506 کیلو در سال 1394 به 580 کیلوگرم در سال قبل افزایش یافت.
وی رویکرد اجتماعی و استفاده از توان مردم را از مولفه های مهم مقابله با معضل مواد مخدر در گناباد دانست و گفت: هر اندازه به این بخش توجه شود به همان میزان هزینه های مبارزه با مواد مخدر و آسییبهای آن کاهش می یابد.
وی تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی و سازمانهای دست اندرکار باید با افزایش وظایف خود در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر و اعتیاد به این مواد خانمانسوز با رویکرد اجتماع محور و جلب مشارکتهای مردمی بیشتر نقش آفرین باشند.
رئیس اداره بهزیستی گناباد هم کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر را از جمله مشکلات اجتماعی در این شهرستان دانست و خواستار توجه بیشتر آموزش و پرورش و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی نسبت به مخاطرات استفاده از مواد مخدر برای دانشجویان و دانش آموزان شد.
مجتبی حسین نژاد با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال زایی پرداختی به معتادان بهبود یافته گنابادی بیشتر از میانگین تعیین شده است، گفت: بر اساس میزان تعیین شده ، پنج درصد مجموع تسهیلات بهزیستی باید به این معتادان اختصاص یابد.
وی تامین وثیقه و ضامن را از جمله مشکلات معتادان بهبود یافته برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی ذکر کرد و خواستار روان سازی تسهیلات پرداختی به این افراد شد.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.