جواد وحدتی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل برخی ملاحظات امنیتی در خاک افغانستان، طی یک ماه گذشته خروج کامیونها از مرز میلک به خاک آن کشور کاهش یافته و رانندگان، مرز دوغارون را برای ورود به افغانستان جایگرین کرده اند.
پایانه مرزی میلک در 40 کیلومتری شهر زابل استان سیستان و بلوچستان واقع است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پایانه مرزی در کشور افغانستان ظرفیت پاسخگویی و پذیرش این حجم از کامیون های عبوری را ندارد شاهد ازدحام تدریجی کامیونها در مرز دوغارون در طول یک ماه گذشته هستیم.
وحدتی فرد گفت: هم اکنون رانندگان برای ورود به افغانستان چند روز در مرز معطل می شوند و از آنجایی که امنیت بیشتری در داخل مرز ایران وجود دارد ترجیح می دهند در خاک ایران منتظربمانند.
وی با اشاره به گفت و گوی مقامات مرزی و محلی 2 کشور برای تسهیل تردد در پایانه های دوغارون ایران و اسلام قلعه افغانستان افزود: پیرو مذاکرات صورت گرفته مقرر شده است مقامات افغانستانی از شدت نظارتها بر کامیونهای ایرانی کم کرده و نسبت به افزایش ساعات کاری در مرز آن کشور اقداماتی انجام دهند تا امکان تردد تعداد بیشتری کامیون به افغانستان فراهم شود.
هم اکنون روزانه حدود 230 دستگاه کامیون از پایانه مرزی دوغارون وارد خاک افغانستان می شود.
22 پایانه مرزی جاده ای و 10 پایانه آبی در کشور وجود دارد که از این میان چهار پایانه مرزی دوغارون، باجگیران، سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی فعالیت دارند.
پایانه مرزی دوغارون پارسال رتبه سوم صادرات را در میان پایانه های مرزی کشور به خود اختصاص داد.
پایانه مرزی دوغارون در شهرستان تایباد در 250 کیلومتری مشهد واقع است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.