به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی، سه شنبه در نشست هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه افزود: امروز کشور به چیزی فراتر از نقدینگی نیاز دارد و آن تولید است که تنها محدود به تولید کالا نیست، بلکه تولید فکر و خدمات را نیز دربرمی گیرد.
وی با بیان اینکه مدیران تربت حیدریه موظفند در راستای حمایت از هنرمندان و افراد خلاق، مدیریت خطرپذیر خود را افزایش دهند، گفت: متاسفانه تنگ نظری برخی مدیران موجب شده امروز شاهد خروج بسیاری از نخبگان از منطقه باشیم.
موهبتی خطاب به هنرمندان تربت حیدریه گفت: شاید مشکل عمده و اصلی شما آن است که هنوز برای خود طرح موضوع نکرده اید و این ناشی از بی اطلاعی از قوانین و مقررات کشور است که البته این مشکل محدود به این خطه نمی شود.
وی افزود: هر چند سطح مطالبه گری مردم از مسئولان رو به تزاید است، اما اگر متقاضیان قبل از طرح موضوع، ابتدا به ساکن نگاهی به قوانین و مقررات بیندازند، چه بسا دست مسئولان نیز برای رفع مشکلات آن ها گشاده تر شود.

** ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان صنایع دستی شهرستان
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نیز گفت: تاکنون هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان در بانک اطلاعاتی ثبت نام کرده اند که نیمی از این افراد بیمه شده اند.
علی محمدی با بیان اینکه در یکسال اخیر در قالب سه طرح، 600 میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان پرداخت شده، افزود: در یک سال اخیر نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی نیز در شهرستان راه اندازی شده که دوره های آموزشی مربوط به این بخش نیز در آن برگزار می شود.
وی خواستار خرید تولیدات صنایع دستی هنرمندان منطقه به عنوان هدیه، از سوی دستگاههای این شهرستان، به منظور رونق بخشیدن به این حوزه شد.
رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز گفت: این دانشگاه آمادگی دارد با برپایی نمایشگاه سوغات و هدایای منطقه در دانشگاه، با برپایی کارگاههایی از هنرمندان صاحب نام برای آموزش این رشته ها به دانشجویان علاقه مند میزبانی کند.
در این نشست شماری از هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی تربت حیدریه با بیان مشکلات خود، پیشنهادهایی برای رونق این رشته ها و بهبود کار و کسب خود دادند.
ممانعت از ورود نخ ابریشم چینی، اطلاع رسانی به هنرمندان منطقه برای شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی در خارج از کشور برای معرفی تولیدات این منطقه از مهمترین درخواست های فعالان صنایع دستی تربت حیدریه بود.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی با جمعیت 69 هزار و 974 نفر است که از این تعداد 121 روستا دارای جمعیتی بالای 20 خانوار هستند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.