نجفقلی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری تاکنون 67 هزار و 654 تن گندم در این استان به نرخ تضمینی خریداری شده است.
وی اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم 13 هزار ریال است و تاکنون محصول گندم 13 شهرستان گرمسیری استان خریداری شده است.
وی گفت: هم اکنون سطح زیرکشت آبی گندم در استان 165 هزار هکتار و کشت دیم آن 125 هزار هکتار است که با توجه به خشکسالی، عدم بارندگی در اردیبهشت ماه و پراکنش نامناسب باران در سال جاری با افت 70 درصدی محصول دیم روبرو هستیم.
صالحی افزود: همچنین تا کنون 18 هزار تن محصول جو از کشاورزان استان با نرخ تضمینی 10 هزار و 300 ریال خریداری شده است.
وی بیان کرد: سطح زیر کشت آبی محصول جو در استان 110 هزار هکتار و میزان کشت دیم این محصول 38 هزار هکتار می باشد که به دلیل کاهش بارندگی با کاهش 15 درصدی این محصول نسبت به پارسال مواجه هستیم.
وی با اشاره به خرید تضمینی یکهزار و 550 تن محصول کلزا از کشاورزان استان با نرخ کیلویی 27 هزار و 830 ریال گفت: سطح زیرکشت کلزا در استان سه هزار و 200 هکتار می باشد که نسبت به پارسال تفاوتی نداشته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: هیچگونه مشکلی در خرید تضمینی این محصولات وجود ندارد و تا زمانی که لازم باشد دولت گندم، جو و کلزا را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند.
استان خراسان رضوی یک میلیون و 100 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.