به گزارش ایرنا مدرس تربیت و مشاوره ازدواج در سخنانی در این همایش گفت: حداقل زمان برای تربیت یک فرزند 21 سال است و زیر این سنین نمی توان گفت تربیت فرزند به طور کامل انجام شده است.
حجت اسلام محسن داودی نژاد افزود: تربیت فرزند در هر سنی مدل خاص خود را دارد، به طوری که اشتباه برخورد کردن در سنین مختلف اثر نامطلوبی دارد.
وی بیان کرد: در هفت سال اول فرزند را باید غرق محبت کنیم، در هفت سال دوم باید سخت گیری از سوی والدین انجام شود و در هفت سال سوم 14 تا 21 سال به فرزند شخصیت می دهیم و بر اعمال او نظارت می شود.
وی با اشاره به راهکارهای تربیت فرزند قبل از سنین هفت سالگی اظهار کرد: دو راز تربیت قبل از هفت سالگی شامل محبت درمانی و بازی درمانی است.
حجت الاسلام داودی نژاد که مولف کتاب های تربیتی کودکان است، بیان کرد: انواع محبت به فرزندان به ترتیب شامل گوش دادن و شنیدن، تماس چشمی، حس لامسه مانند بوسیدن و بغل کردن،زبان خوش و هدیه دادن به فرزندان است.
دبیر همایش آموزش مهارت های مادرانه هدف از برگزاری این همایش را که به صورت سلسله وار در 12 نوبت برپا خواهد شد را پاسخگویی به پرسش های مختلف فرزندان عنوان کرد.
طاهره بابایی افزود: انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان و پاسخ به پرسش های دینی، اجتماعی، تربیتی و جنسی آنان از مباحثی است که در این همایش دنبال می شود.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3027/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.