به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت ارتحال امام در سبزوار افزود: انقلاب اسلامی بر گرفته از مبانی و اندیشه امام راحل بوده و تداوم این نهضت با حفظ مبانی و اصول ایشان ممکن است.
وی ادامه داد: امام با بهره از مکتب اهل بیت (ع) ندای مبارزه با ظلم را فریاد زد و با پشتوانه مردم حکومت ظالمانه پهلوی را سرنگون و روح اسلام را در ایران زنده کرد.
امام جمعه سبزوار اضافه کرد: امام با صراحت لهجه، صداقت، ایمان و توکل به خدا در گفتار و کردار همه مردم را جذب انقلاب اسلامی کرد.
حجت الاسلام مقیسه اشاره کرد: امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی (ص) را احیاء کرد و امروز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه برگرفته از اندیشه های ایشان است.
وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با مقابله با ابرقدرتهای شرق و غرب و سرنگونی حکومت وابسته و ظالم پهلوی درس شجاعت و ایستادگی را برای ملت های آزادیخواه و کشورهای اسلامی به ارمغان آورد.
امام جمعه سبزوار یادآور شد: امام (ره) استقلال، خودکفایی و رهایی از وابستگی به غرب را عامل موفقیت و عزت مسلمانان دانست و وابسته نبودن به بیگانگان را در کشور نهادینه کرد.
حجت الاسلام مقیسه توجه به عدالت خواهی، محرومان و پابرهنگان، جوانان، حقیقت اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و سپردن اداره امور کشور به دست افراد شایسته برخی از اهداف و آرمانهای امام راحل عنوان کرد.
وی تاکید کرد: امروز اقتدار، امنیت و عزت روز افزون نظام جمهوری اسلامی مرهون فداکاری‌های رهبر معظم انقلاب است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار:حمید دلاوری هروی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
8145/7500/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.