به گزارش ایرنا، در ابتدای این برنامه با شکوه، سعید ثنایی و حمید طهماسبی به قرائت قرآن کریم و حاج صادق آهنگران در مدح شهدا و امام راحل به مدیحه سرایی و شعر خوانی پرداختند.
یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با بیان اینکه به اینکه جغرافیای تفکر امام راحل تمام بشریت را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: امام(ره) در عمقِ جان و عقل مردم رسوخ کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد سیدآبادی ادامه داد: عمق شخصیتی امام(ره) باعث شده تا خیلی از افرادی که فقط نام او و صفات اخلاقی او را شنیده‌اند عاشق ایشان شوند، زیرا آن حضرت در جریان انقلاب اسلامی ایران، نظام زندگی اجتماعی را بر اساس اسلام نهادینه کرد.
این استاد حوزه با بیان اینکه امام خمینی(ره) مردم و مستضعفان را به خوبی درک کردند، گفت: آن حضرت در زمان حیاتشان موضوع ولایت فقیه را مورد بحث و تدریس قرار داد و این اندیشه را افزون بر تدریس در عرصه جامعه جهانی نیز به عرصه عمل گذاشت.
وی افزود: امام خمینی(ره) برای نهادینه کردن ولایت فقیه، یک ربع قرن زحمت کشید، در برابر سختی‌ها ایستاد و سعی کرد تا ایده و آرمان‌های الهی را به جای نظام ستمشاهی قرار دهد.
حجت الاسلام سید آبادی با اشاره به اینکه امام(ره) در مسیر انقلاب، شاگرادن موفقی را تربیت کرد، گفت: آن حضرت سال‌ها به وسیله شاگردان خویش، مبانی حکومت اسلامی و جایگاه ولی فقیه را برای مردم تبیین کردند.
وی افزود: اکنون نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده خط امام راحل هستند و بر اساس تفکرات ایشان کشور را هدایت می‌کنند و در تمام مراحلِ رهبری خویش، از مواضع‌ امام خمینی(ره) کوتاه نیامده‌اند.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.