عباس محمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای اصلی و افتخاری خانه مطبوعات خراسان رضوی با این همه خبرگزاری، هفته نامه، ماهنامه و چند روزنامه به 250 نفر نمی رسد که از این تعداد نیز 103 نفر در انتخابات شرکت کردند.
وی ادامه داد: یکی از این نواقص، حق سهم سایتهای خبری و کانالهای تلگرامی است که بیش از پنج هزار نفر عضو دارند اما در زمینه عضویت در خانه مطبوعات به آنها توجه نشده است.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: مدرک تحصیلی لیسانس و یا هفت سال سابقه بیمه که یک مقطع تحصیلی به حساب بیاید برخی از محدودیتهایی است که جلو راه عضویت می باشد. نواقص مزبور و برخی دیگر از نواقص وجود دارد که باید نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد تا خبرنگاران بیشتری بتوانند در انتخابات خانه مطبوعات و یا به عنوان یک عضو در آن حضور یابند.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: هر کسی که انتخاب می شود باید طبق مسئولیتی که دارد در همان قسمت باشد به عنوان مثال فردی که در خبرگزاری خبرنگار است می تواند به عنوان نماینده خبرگزاری باشد اما خبرنگار یک روزنامه نمی تواند نمایندگی یک خبرگزاری را داشته باشد.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات با حفظ وجهه صنفی و بدور از سیاسی کاری در ایجاد همگرایی و انسجام بیشتر بین اهالی رسانه می تواند با پیگیری مطالبات خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها به موفقیت برسد.
'سیدجلال فیاضی، غلامرضا بنی اسدی، علی پاکباز خسروشاهی، سیدرحمان میرزائیان، مجتبی نوریان، ضحی زردکانلو، سعید کوشافر، محمدعلی علی نژاد، حسینعلی آریانی، محمدرضا رحمتی، محمدجواد رنجبر و جواد طاری بخش' در انتخابات هیات مدیره خراسان رضوی انتخاب شدند. محمدجمال رستم زاده، محمدعلی رضایی و زهرا رنگ آمیز طوسی نیز به عنوان بازرس رای آورند.
در این انتخابات که روز دهم خرداد ماه و به صورت الکترونیکی برگزار شد 30 نفر برای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نامزد شده بودند.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.