به گزارش ایرنا حسین اسماعیلیان سه شنبه شب در آیین بهره برداری از ساختمان جدید اداره امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب سبزوار افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه مشکلات آب و فاضلاب ساکنان توحیدشهر و سایت مسکن مهر این شهرستان برطرف می شود.
وی اظهار کرد: همچنین طرح ایجاد خط لوله انتقال فاضلاب مسکن مهر و توحید شهر، همزمان با اجرای طرح تصفیه خانه آغاز می شود که اکنون در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است.
اسماعیلیان گفت: تکمیل این تصفیه خانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود و بهره برداری و نگهداری آن نیز به مدت 20 سال در اختیار این بخش قرار می گیرد.
اسماعیلیان ادامه داد: علیرغم تنش آبی در 29 شهر استان خراسان رضوی، مشکلی برای تامین آب مورد نیاز مشترکان در این استان وجود ندارد.
وی افزود: در برخی شهرهای استان میزان تولید و مصرف آب برابر است که با برنامه ریزی و صرفه جویی در مصرف آب، تاکنون شهروندان با مشکل قطع و یا جیره بندی آب مواجه نشده اند.
وی خاطرنشان کرد: امسال با انجام عملیات حفر و جابه جایی 45 حلقه چاه، ایجاد 90 کیلومتر خط انتقال و 15 هزار متر مکعب مخزن ذخیره در شهرهای استان، بخش مهمی از مشکل بی آبی برطرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 28 درصد آب استان بدون درآمد است که حدود 60 درصد آن تلفات فیزیکی است.
اسماعیلیان افزود: برنامه ریزی شده تا با اجرای طرح آبخوانداری به صورت خرید تضمینی در محدوده منطقه کوهستانی بفره سبزوار، مشکل میان مدت این شهرستان برای تامین آب آشامیدنی برطرف شود.
وی گفت: برای اجرای این طرح 500 میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت سرمایه گذاری انجام می شود که مطالعات اجرای طرح آماده شده است.
وی ادامه داد: برای حل مشکل شبکه فرسوده آب شهر سبزوار نیز 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری اضطراری نیاز است که مجوزهای اجرای این طرح گرفته و به زودی وارد مرحله اجرایی می شود.
اسماعیلیان گفت: یکی از مشکلات سبزوار وجود انشعابات آب و فاضلابی است که در گذشته هزینه های نصب آنها اخذ شده اما اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده ظرف 2 سال گذشته 6 هزار انشعاب دارای تاخیر در سطح این شهر نصب شده و مابقی انشعابات تا پایان سال نصب می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد: هم اکنون 23 خدمت در بخش خدمات به مشترکان به صورت غیرحضوری ارائه می شود که گام مهمی در کاهش هزینه و وقت و تحقق تکریم ارباب رجوع است.
وی افزود: برای نخستین بار طرح خوداظهاری قرائت شمارشگرهای آب توسط مشترکان در سطح این استان اجرا شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

** فرسودگی شبکه عامل هدررفت آب
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: 30 درصد از هدررفت آب در سبزوار مربوط به فرسودگی شبکه های انتقال است.
به گزارش ایرنا احمد برادران با بیان اینکه مدیریت شهری سبزوار با بحران استاندارد مصرف آب توسط مشترکان مواجه است، افزود: میزان مصرف آب در سبزوار در مدت زمان اوج مصرف در روزهای تابستان به بیش از 360 لیتر در 24 ساعت می رسد که این رقم بیش از شاخص استاندارد است.
وی گفت: تکمیل طرح تصفیه خانه توحیدشهر، اجرای طرح آبرسانی به شهر ششتمد سبزوار و تکمیل شبکه فاضلاب سبزوار از مهمترین نیازهای منطقه است که انتظار می رود با تخصیص اعتبارات استانی و ملی عملی شود.

** افتتاح مجهزترین ساختمان مشترکان خراسان رضوی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سبزوار با اشاره به بهره برداری از مجهز ترین ساختمان مشترکان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: این ساختمان با 207 متر زیربنا و اعتبار 880 میلیون ریال در مدت سه ماه ساخته شد.
حسین ریاضی، ارتقای کیفیت خدمات، حفظ و ارتقای انگیزه، کارآیی و سلامت کارکنان، ارتقای فن آوری و افزایش رضایت مشترکان را از مهمترین اهداف این مجموعه دانست.
وی گفت: روزانه 150 نفر به بخش امور مشترکان این اداره مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.
شرکت آب و فاضلاب سبزوار دارای 93 هزار مشترک در بخش آب و 67 هزار مشترک فاضلاب است.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8144/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.