محمود شهامتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب طی هفته اخیر در قالب ویزیت عمومی توسط پزشک طرح پایش سلامت برای 120 دختر و 180 پسر در مناطق زلزله زده و محروم ثبت شده است.
وی ادامه داد: در این طرح کنترل قد، وزن و غربالگری کودکان از نظر مشکلات اسکلتی عضلانی بررسی شد که در این بین تعدادی از کودکان به متخصص ارتوپدی ارجاع شدند.
معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرح غربالگری دیابت، کنترل قند و فشار خون همکاران، داوطلبان و امدادگران فعال در جمعیت هلال احمر در این مناطق نیز انجام شده است.
وی به ارائه خدمات بهداشت مادر و کودک و نیز غربالگری فشار خون در روستای زلزله زده منطقه رضویه هم اشاره و بیان کرد: همچنین آموزش بهداشت بانوان توسط کارشناس مامایی، ارائه خدمات بهداشتی و دارویی رایگان، کنترل فشار خون بانوان و تحویل شیر خشک برای نوزادان مناطق زلزله زده رضویه تاکنون انجام شده است.
شهامتی گفت: برگزاری کلاس آموزشی بهداشت مادر و کودک در منطقه محروم گلشهر توسط کارشناس مامایی و اجرای دوره آموزشی توان افزایی تیمهای بهداشت و درمان اضطراری در سبزوار نیز از فعالیتهای موثر انجام توسط هلال احمر خراسان رضوی شده است.
زلزله ای شش ریشتری چهارشنبه 16 فروردین گذشته مناطقی از استان خراسان رضوی را لرزاند. کانون این زمین لرزه سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد بود که یک نفر کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت و به 68 روستا خسارت وارد کرد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.