محمدابراهیم افشاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در امر مبارزه با قاچاق، انبارها و نابسامانی نظارت و کنترل بر آنها از مشکلات اصلی بود که هم اکنون در قالب سامانه جامع انبارها در سراسر کشور برای رفع این نقیصه اقدام می شود.
وی ادامه داد: این سامانه زیر مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت فعال شده و از طریق کمیسیون و دبیرخانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع با جدیت پیگیری و اجرا می شود.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در این چارچوب تمامی اجناس و بارهایی که به مقصد انبار حمل و یا از مبدا یک انبار به جایی دیگر جا به جا می شوند باید دارای بارنامه باشد و این بارنامه صادر نمی شود مگر آنکه انبار در این سامانه ثبت شده باشد.
وی افزود: انبارها باید بر اساس کد پستی و کد ملی در سامانه ثبت شده باشند که خود اقدامی مناسب برای رصد حمل و نقل و جابه جایی کالا است.
افشاری ادامه داد: تاکنون خراسان رضوی در این زمینه در بین دیگر استانهای کشور پیشرو بوده و عملکرد خوبی داشته است بطوری که 50 درصد انبارهای خراسان رضوی ثبت شده و بقیه در دست پیگیری است.
وی گفت: در فرصت باقیمانده باید صاحبان انبارها نسبت به ثبت آنها در سامانه مربوطه اقدام کنند. در غیر این صورت نه تنها حمل و نقل کالا به مقصد این انبارها انجام نمی شود بلکه کالاها آنها بدون ثبت انبار قاچاق تلقی می شود.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: از این پس هر کالایی که حمل می شود اگر دارای بارنامه نباشد پلیس به عنوان کالای قاچاق با آن برخورد می کند. حتی کالاهای درون انبارها اگر ثبت سامانه نشده باشد قاچاق القی خواهند شد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.