حسن امیریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حلیم پزی های مشهد تنها مجازند از سه ساعت مانده به افطار در کبابی ها و شله پزها نیز در آشپزخانه، مبادرت به فروش و توزیع این نوع غذاها بکنند.
وی ادامه داد: قیمت عرضه هر کیلوگرم حلیم 70 و هر کیلو شله 85 هزار ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته افزایشی ندارد.
رئیس اتحادیه رستوران، چلوکباب و آشپزخانه مشهد خاطر نشان کرد: متاسفانه در ماه مبارک رمضان هیچ یک از رستوران ها، چلوکبابها، آشپزخانه ها، کبابی ها و حلیم فروشان اطراف حرم مطهر رضوی مجاز به پخت و فروش غذا نیستند.
امیریان با اشاره به اینکه در حال رایزنی با فرمانداری مشهد برای حل این مشکل زائران حرم رضوی هستیم، تصریح کرد: سال های گذشته به 20 رستوران برای ارائه خدمات در اطراف حرم مطهر رضوی با رعایت برخی از قوانین و مقررات مجوز فعالیت داده شده بود.
وی یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان برخی از خانواده ها اقدام به گستردن بساط و توزیع و فروش مواد غذایی می کنند که این موضوع باعث به وجود آمدن نگرانی های بسیاری از نظر بهداشتی می شود.
رئیس اتحادیه رستوران، چلوکباب و آشپزخانه مشهد اظهار کرد: در ماه رمضان، هتل ها می توانند برای مسافران خود غذا ارائه دهند و لیکن مساله این است که برخی زائران توانایی مالی اقامت در هتل ها و صرف غذا در رستوران های آن را ندارند.
امیریان به فعالیت 12 بازرس در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یک بازرس اتحادیه رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد در اختیار اداره اماکن و مابقی در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر خواهند بود.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در صورت باز بودن رستوران و یا واحد صنفی ارائه کننده اغذیه در ساعات غیرمجاز، واحد صنفی متخلف بدون اخطار پلمپ می شود.
رئیس اتحادیه رستوران، چلوکبابی و آشپزخانه مشهد با بیان اینکه، ساندویچی هایی که مبادرت به فروش شله و حلیم کنند نیز بدون اخطار پلمپ می شوند، گفت: از عموم مردم درخواست می شود به هیچ عنوان از غذاهای ارائه شده توسط دست فروشان استفاده نکرده و تنها از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب، خرید کنند.
هم اکنون یکهزار و 200 رستوران، چلوکبابی، آشپزخانه، کبابی و حلیم پزی در سطح شهر مشهد مشغول به فعالیت هستند.
سالانه 25 میلیون زائر و گردشگر به شهر مشهد مقدس سفر می کنند.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.