سید سعید سرابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای استقرار دولت یازدهم تعداد نگارخانه های فعال خراسان رضوی 19 مورد بود که با تلاش های انجام شده هم اکنون به 42 مورد رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: به مناسبت رویداد مشهد 2017 ، نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد افتتاح شده و تا کنون میزبان برنامه ها و نمایشگاه های مختلفی بوده است.
وی با اشاره به اینکه نگارخانه ها می توانند نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا کنند، خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه های متعدد و فراهم کردن فضایی مناسب برای رونق گرفتن اقتصاد فرهنگ از جمله رویکردهایی بوده که با احداث نگارخانه ها دنبال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به افزایش مراکز فرهنگی و قرآنی در این استان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مراکز فرهنگی و قرآنی از سه هزار و 792 واحد درآغار دولت یازدهم به شش هزار و 571 در حال حاضر رسیده است.
سرابی یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توسعه مراکز قرآنی دانست و گفت: بر اساس آمار مراکز فرهنگی و قرآنی خراسان رضوی بیش از 65 درصد در دولت یازدهم رشد داشته اند.
سرابی یادآور شد: تعداد آموزش گیرندگان و بهره مندان از فعالیتهای قرآنی در خراسان رضوی نیز 627 درصد رشد داشته و از 14 هزار و 850 نفر در سال 92 به 108 هزار نفر در سال 96 رسیده است.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.