به گزارش ایرنا میترا توحیدی، یکشنبه در آغاز کارگاه آموزشی مربیان داوطلبان سلامت منطقه 9 کشور در تربت حیدریه افزود: بر اساس استانداردهای تعریف شده باید به ازای هر 40 خانوار یک داوطلب سلامت وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: بر این اساس برای پوشش کامل جمعیت 80 میلیونی کشور باید شمار داوطلبان سلامت همکار با این وزارتخانه به 600 هزار نفر برسد.
توحیدی، داوطلبان را نیروهای مردمی و بومی هر منطقه عنوان کرد که توسط وزارت بهداشت آموزش دیده و تربیت می شوند تا در بحث های آموزش سلامت، در حکم بازوی این وزارتخانه عمل کنند.
وی از داوطلبان به عنوان خیران حوزه سلامت یاد کرد و افزود: انتظار آن است تا مردم برای جبران کمبود نیرو و منابع در بخش دولتی، پا پیش گذاشته و به یاری ما بشتابند زیرا وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پاسخگویی به همه نیاز جامعه نیست.
کارشناس مسئول جلب مشارکت های مردمی وزارت بهداشت، رویکرد وزارت متبوع خود را ارائه خدمات فعال عنوان و بیان کرد: ما نباید در مراکز بهداشتی منتظر مردم بنشینیم، بلکه باید از طریق داوطلبان سلامت به آنها آموزش دهیم تا فعالانه عمل کرده و خود به مراکز مراجعه کنند.
توحیدی افزود: هر شهروند باید بر اساس گروه سنی اش، خود و یا با کمک خانواده به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و مراقبت های لازم بهداشتی را دریافت کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در این کارگاه سه روزه، مربیان و نمایندگان 9 دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور از جمله سبزوار، گناباد، بیرجند، نیشابور و تربت جام حضور دارند.
الهام بهره مند هدف از برپایی این کارگاه را نوسازی و به روزرسانی آموزش های حوزه داوطلبان سلامت برای پاسخگویی مطلوب و شایسته به جامعه هدف عنوان کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب خراسان رضوی خدمات می دهد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.