محمدرضا سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشکاران کبدی کار خراسان رضوی به همراه یک سرمربی مشهدی به اردوی تیم ملی در تبریز اعزام شده اند تا برای حضور در مسابقات آسیایی اندونزی 2018 به آمادگی کامل برسند.
وی با بیان اینکه رشته کبدی در چهار بخش ساحلی، استاندارد، سرکل و سالنی برگزار می شود، اظهارکرد: در بخش استاندارد نیز دو نفر ار بانوان مشهدی به تیم ملی دعوت شده اند و به همراه تیم ملی به رقابت های آسیایی که در شهریور ماه برگزار می شود اعزام خواهند شد.
سعیدی با بیان اینکه مهمترین دغدغه کبدی کاران استان نبود حامی مالی و محل تمرین است خاطر نشان کرد: اگر این موانع برطرف شود بدون شک ورزشکاران استان در سطح جهانی بیشتر خواهند درخشید.
رئیس هیات کبدی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون در لیگ برتر بانوان و آقایان یک تیم داریم اظهار کرد: زمین چمن مجموعه 15 خرداد و خانه کبدی تنها فضاهای تمرین ورزشکاران است که برای رشد بیشتر نیازمند فضاهای بیشتری هستیم.
253 نفر به صورت سازمان یافته در خراسان رضوی در رشته کبدی فعالیت می کنند.
کبدی یا زو یک رشته ورزشی است که قوانین آن با گذشت زمان تغییر کرده و از مسابقات آسیایی سال 1982 به صورت نمایشی و پس از آن جزء‌ مسابقات رسمی بازیهای آسیایی قرار گرفته است.
این رشته یک ورزش پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی است و برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت نیاز است.
7495/6012خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.