نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم با گرامیداشت سالروز میلاد امام زمان (عج) گفت: دعا و مناجات در بارگاه ائمه معصومین (ع) در نیمه شعبان با فضیلت تر از دیگر ایام سال است.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: ائمه معصومین (ع) مقرب ترین انسانها در پیشگاه خداوند متعال می باشند لذا استجابت دعا در پیشگاه امام معصوم (ع) حتمی است.
وی اظهار کرد: فضیلت حضور در حرم مطهر رضوی همزمان با نیمه شعبان با هیچ مکان دیگری قابل مقایسه نیست و قرآن شناسان و حافظان قرآن باید از این ایام نهایت استفاده را ببرند.
وی گفت: راهپیمایی منتظران ظهور فردا (جمعه) از میدان شهدای مشهد به سوی حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
امام جمعه مشهد افزود: عشق به وجود مقدس امام زمان (عج) واقعیت درونی یک منتظر ظهور است که باید علاوه بر اظهار تضرع و دلدادگی به ساحت آن امام، مظهر واقعی از یک منتظر را دربر داشته باشد.
وی اظهار کرد: هیچ مظهری بالاتر از قرآن برای اثبات عشق و دلدادگی به ساحت مقدس امام عصر (عج) نیست زیرا آن حضرت به قرآن عشق می ورزیدند و دلبستگی به قرآن مقامتان را در پیشگاه آن حضرت بالا می برد.
وی قرآن شناس، قاری یا حافظ قرآن بودن را برای منتظران واقعی ظهور، کافی ندانست و گفت: ساختارهای زندگی و نظام وجودی یک حافظ یا قاری قران باید مبنتنی بر مبانی قرآنی باشد و همه ساختارهای فکری و ارکان زندگیش با قرآن منسجم شود.
امام جمعه مشهد افزود: باید اندیشه های سیاسی، اجتماعی و ابزار زندگی شخصی یک قرآن شناس از قرآن الهام گرفته باشد، چنین عنصری بافضیلتی که همه وجودش از قرآن، سرچشمه گرفته است می تواند یک منتظر واقعی ظهور حضرت مهدی موعود (عج) باشد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.