رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی در این مراسم گفت : ثبات و آرامش در چهار سال اخیر به اقتصاد بازگشته و در مدار اصلی خود قرار گرفته است و نباید اجازه داد دوباره این قطار از مسیر خود خارج شود.
نسرین یوسفی عارفی افزود : مردم ما مسیر توزیع پول و یارانه را یکبار تجربه کردند که بزرگترین آسیب را به اقتصاد و کشور زد وامروز آزموده را دوباره آزمودن خطاست .
وی اظهار کرد: روحانی زمانی دولت را تحویل گرفت که شرایط بسیار ناپایداری در حوزه اقتصاد و صنعت حاکم بود و افزایش نرخ ارز و ناپایداری آن موجب افزایش قیمت مواد اولیه ، بالا رفتن نرخ تمام شده کالای تولیدی و تورم و کاهش تقاضای خرید شد و این وضعیت به نابسامانی واحدهای تولیدی و افت میزان تولید و کاهش اشتغال در آنها را در پی داشت.
وی گفت: رکود امروز در عرصه اقتصادی ناشی از همان افزایش های بی رویه و غیرقابل تصوری بود که در سال های گذشته گریبانگیر صنعت شد اما در این دولت تلاش شد از تصمیمات خلق الساعه جلوگیری شده ، ثبات اقتصادی و امنیتی برگشته و شرایط تا حدودی تعدیل شود.
یوسفی عارفی افزود : امروز فعالان اقتصادی و صنعتگران به این الزام رسیده اند که برای حرکت در مسیر توسعه، فضای آرام و امن با نگاه به رونق اقتصادی را باید دنبال کنند.
وی اظهار کرد: با از رای دادن بر مبنای قول هایی که امکان عملیاتی شدن آنها نیست و در هشت سال دولت نهم و دهم هم تجربه شده پرهیز شود زیرا اگر دادن یارانه به مردم اجرایی شود، افزایش تورم و هزینه های دیگر چندین برابر آن را از جیب دیگر مردم خارج می کند و بیشترین فشار این شرایط هم در سال های گذشته بر قشر محروم و دهک پایین جامعه وارد کرذ.
وی توضیح داد : در واقع کسانی که ثروت داشتند این پول چند برابر شد اما آنان که نداشتند با افزایش تورم قدرت خریدشان کاهش یافت وسبد خانوارها زیر این فشارها کوچک و کوچکتر شد و در مقابل در بخش تولید هم این فشارهای مضاعف و هزینه های سنگین و تحریم موجب تعطیلی تولید شد.
1906/ 6012 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.